جزئیات مشارکت جدید ایتالیایی‌ها در صنایع پتروشیمی/ برنامه جدید توسعه بزرگترین پتروشیمی شمالغرب ایران

جهش بی سابقه تولید پلی‌کربنات‌ها در ایران/ خوزستان تولیدی‌ترین پتروشیمی در فصل بهار شد
جولای 25, 2018
دوره آموزشی فیلم های پلی اتیلنی و پروپیلنی؛ مواد اولیه-فرایند-خواص
جولای 25, 2018

جزئیات مشارکت جدید ایتالیایی‌ها در صنایع پتروشیمی/ برنامه جدید توسعه بزرگترین پتروشیمی شمالغرب ایران

مدیرعامل پتروشیمی تبریز با اشاره به امضای قرارداد با سایپم ایتالیا به منظور انجام مطالعات فنی اقتصادی طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی تبریز از برنامه ریزی برای افزایش 30 درصد ظرفیت تولید در این مجتمع پتروشیمی خبر داد.
مهندس «سیاوش درفشی» در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی با اشاره به برنامه ریزی برای ساخت انشعاب جدید از خط لوله اتیلن غرب و انتقال سالانه حدود 200 هزار تن اتیلن به پتروشیمی تبریز، گفت: با انتقال اتیلن بخشی از کمبود خوراک این مجتمع پتروشیمی جبران خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز با اعلام اینکه هم اکنون مطالعات فنی اقتصادی طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی تبریز توسط یک شرکت سایپم ایتالیا انجام شده است، تصریح کرد: پیشرفت اجریا این طرح حدود 95 درصد بوده و پیش بینی می‌شود تا به زودی گزارش نهایی را ارائه کنند.

این مقام مسئول، افزود: به استناد این گزارش، یک واحد تولید پلی اتیلن، توسعه یک واحد جدید ABS و توسعه واحدهای موجود را در دستور کار قرار خواهیم داد. این قرارداد با ایتالیایی‌ها به‌عنوان انجام مطالعات فنی اقتصادی طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی تبریز امضا شده است.

وی در خصوص برنامه افزایش ظرفیت تولید در واحدهای موجود پتروشیمی تبریز هم توضیح داد: برای افزایش ظرفیت از الفین موجود برنامه داریم که واحد الفین موجود حدود 30 درصد افزایش تولید خواهد داشت و باقی را از خط لوله اتیلن غرب دریافت خواهیم کرد.

درفشی، ادامه داد:  بنابراین این پتانسیل وجود دارد که با حداقل سرمایه‌گذاری حدود 60 درصد افزایش ظرفیت در واحد پلی‌اتیلن داشته باشیم. مطالعات فنی افزایش ظرفیت الفین را شرکت سایپم انجام می‌دهد.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز یادآور شد: نباید منتظر رسیدن اتیلن باشیم و باید طرح‌های توسعه‌ای را از همین الان انجام دهیم که با بهره‌برداری از خط در حداقل زمان طرح توسعه‌ای را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واحد الفین موجود پتروشیمی تبریز حدود 136 هزار تن است، خاطرنشان کرد: باید به این نکته اشاره کنم که برای افزایش ظرفیت تولید اتیلن هم در نظر داریم دو کوره دومنظوره گازی اضافه کنیم که با احتساب 30 درصد تولید پتروشیمی تبریز به حدود 170 تا 180 هزار تن خواهد رسید.

مدیرعامل پتروشیمی تبریز پیشتر با اشاره به آغاز ساخت شاخه جدید خط لوله اتیلن غرب از میاندوآب تا تبریز از پیشرفت 20 درصدی احداث این خط لوله 156 کیلومتری خبر داد و گفت: با ساخت این لوله، سالانه 200 هزار تن اتیلن به عنوان خوراک دریافت خواهیم کرد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کار فرمایی صنعت پتروشیمی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *