رکورد تولید پلی‌اتیلن در پتروشیمی مهاباد شکسته شد

عرضه ارز پتروشیمی‌ها از مرز 5.2 میلیارد دلار گذشت/ سهم 53 درصدی پتروشیمی ها در تامین ارز بازار ثانویه
اکتبر 23, 2018
ارزیابی ریسک با استفاده از فرایند تحلیل شبکه‌ای (ANP)
اکتبر 23, 2018

رکورد تولید پلی‌اتیلن در پتروشیمی مهاباد شکسته شد

مدیرعامل پتروشیمی مهاباد با اشاره به ثبت رکورد جدید تولید پلی‌اتیلن در این مجتمع پتروشیمیایی، اعلام کرد: تولید پلی‌اتیلن پتروشیمی مهاباد تا 34 درصد بالاتر از ظرفیت اسمی افزایش یافته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی به نقل از صدا و سیما، «محسن مجیدی» با اشاره به ثبت رکورد در تولید پلی‌اتیلن در پتروشیمی مهابادف گفت: با تلاش شبانه‌روزی تمامی واحدهای مجموعه شامل بهره‌برداری، خدمات فنی و پشتیبانی، با کار کارشناسی و برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از کاتالیستی جدید با تست و آزمون‌های متعدد و با هدف بهینه کردن محصولات تولیدی از لحاظ کمی و کیفی و نیز با تغییراتی در شرایط عملیاتی راکتورها، خوشبختانه این مهم در هفته گذشته محقق شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد از افزایش 34 درصدی میزان تولید پلی‌اتیلن بالاتر از ظرفیت اسمی در این مجتمع پتروشیمی خبر داد و افزود: در طراحی مجتمع پتروشیمی مهاباد به طور متوسط تولید 37.5 تن پلی‌اتیلن در ساعت با دو راکتور سری پیش بینی شده بود که با گذشت بیش از 6 ماه و با بهینه کردن شرایط عملیاتی تولید، این مقدار به بیش از 52 تن پودر در ساعت افزایش یافته است.

این مقام مسئول با اشاره به دستاوردهای مهم دیگر این طرح، ضمن افزایش ظرفیت تولید با استفاده از کاتالیست جدید، تصریح کرد: تولید بیشتر با مصرف کاتالیست کمتر و هزینه کمتر، بهبود کیفیت پودر پلی‌اتیلن تولیدی از لحاظ اندازه ذرات پودر، یکنواختی و دانسیته پایین، بهبود کنترل شرایط عملیاتی تولید و نیز رسیدن به بالاترین تناژ در گریدهای مختلف و متنوع حدود 52 تن در ساعت از دیگر دستاوردهای مهم این طرح به شمار می‌رود.

مجیدی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون محصولات پتروشیمی مهاباد عمدتا به چین و به ترکیه و اروپا صادر می‌شود.

به گزارش اپیک، پتروشیمی مهاباد یکی از طرح‌های افتتاح شده در طول فعالیت دولت یازدهم در مسیر خط لوله اتیلن غرب بوده که در کنار طرح‌هایی همچون پلیمر کرمانشاه، پلی اتیلن ایلام، کردستان، لرستان، کاویان و مروارید از مهمترین طرح‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب را تشکیل می‌دهد.

پتروشیمی مهاباد از ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و 30 هزار تن بوتن یک برخوردار است، این طرح پس از بهره‌برداری کامل زمینه اشتغال برای یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیرمستقیم را فراهم کرده است.

منبع:انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *