مصاحبه با آقای دکترعلی علیخانی مدیر بازار یابی و خدمات فنی شرکت پویا پلیمر تهران تولید کننده کامپاند و مستربچ

عرضه و تقاضا در بازار محصولات پلیمری تعادل را برقرار نمی‌کنند – دو کفه نابرابر در بازار
مارس 10, 2019
اعزام هیات تجاری به نمایشگاه چاینا پلاست 1398
مارس 11, 2019

مصاحبه با آقای دکترعلی علیخانی مدیر بازار یابی و خدمات فنی شرکت پویا پلیمر تهران تولید کننده کامپاند و مستربچ

1. در ابتدا خود و مجموعه­ ی خود را معرفی کنید و تاریخچه­ی مختصری از فعالیت­های خود رابیان بفرمایید؟

بنده علی علیخانی مدیر بازار یابی و خدمات فنی شرکت پویا پلیمر تهران هستم .دارای مدرک دکترای مهندسی پلیمر از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران هستم و حدود 7سال هست که در شرکت پویا پلیمر مشغول فعالیت هستم شروع فعالیتم رو در این شرکت از سال 90از واحد تحقیق وتوسعه شروع کردم و بعد به مدت 3سال مدیریت کنترل کیفیت شرکت را به عهده داشتم و بعد به قسمت خدمات فنی پس از فروش منتقل شدم . بعد از حدود دوسال مدیریت بازاریابی داخلی شرکت را به عهده داشتم .الان بیشتر تمرکزم روی بحث صادرات و پروژه های فرامرزی شرکت هست.شرکت پویا پلیمر تهران یک شرکت ایرانی،کره ای با قدمت 20ساله است که با ظرفیت اسمی 60هزار تن تولید کامپاند و مستربچ در سال ،نقش موثری در تامین مواد اولیه کارخانجات صنعت پلیمر دارد.

2.انگیزه­ ی شما از انتخاب این فعالیت در این صنعت چه بوده است؟

صنعت کامپاند و مستربچ یکی از تخصصی ترین بخش های صنعت پلاستیک است و در واقع واسطه ای بین شرکت های پتروشیمی و کارخانجات تولیدی می باشد. ورود من به این صنعت با لطف استاد عزیزم آقای دکتر نازکدست که مدت 6سال دوران لیسانس و فوق لیسانس در دانشگاه امیرکبیر افتخار شاگردی ایشان را داشتم،انجام شد .گستردگی و تنوع این صنعت که با صنایع مختلفی مانند فیلم ،لوله ،گونی بافی ،ورق و اکستروژن،قالبگیری تزریقی و بادی ،الیاف و…  درگیراست از دیگر جنبه های مثبت این صنعت می باشد.

3.عمده­ ی محصولات شما چه هستند؟

محصولات شرکت پویا پلیمر تهران شامل انواع کامپاندها و مستربچ ها ی پر مصرف صنعت پلاستیک می باشد . از کامپاندها و آلیاژ های مهندسی گرفته تا ادتیو مستربچ های صنایع مختلف ،مستربچهای فیلر خاص و هم چنین مستربچها ی سفید،مشکی و رنگی برای صنایع بالادستی و پترو شیمی هست . هم چنین این شرکت بسته کامل محصولات مورد نیاز برای تولید کنندگان فیلم های عریض گلخانه ای را برای تولیدکنندگان عزیز مهیا کرده است.

4.از چه روش­های مدیریتی برای مجموعه­ تان استفاده کرده­اید؟

در شرکت پویا پلیمر اعتقاد و تلاش خاصی برای انجام کار تیمی و گروهی در حال انجام است.کلیه واحدهای مستقر در کارخانه و دفتر تهران با ابزارهای روز در ارتباط کامل با یکدیگر می باشند. تاکید برانجام کار به صورت اصولی و سیستمی منطبق بر استانداردهای آی ای او از دیگر روش های مدیریتی در شرکت پویا پلیمر می باشد ارتباط موثر و مستمر با شریک کره ای مجموعه از دیگر مواردی است که کلیه پرسنل ملزم به رعایت آن می باشند.تقدیر و تشکر از مدیران و پرسنل خوش فکر و تلاشکر و هم چنین تذکر و تنبیه به موقع از پرسنل خاطی ،در زمان مناسب انجام گیرد.

5.مهم ترین شاخص­های موفقیت شما در این صنعت چه بوده است؟

از جمله مهمترین شاخصهای هر شرکت تولیدی ثبات کیفیت محصولات فعلی ،تلاش برای تولید و ارائه محصولات جدید ،توسعه بازارهای داخلی و صادراتی می باشد که شرکت پویا پلیمر هم از این قاعده مستثنی نیست دستگاهها و تجهیزات به روز آزمایشگاهی ،نفرات تحصیلکرده و مجرب در بخشهای کنترل کیفیت ،تحقیق و توسعه ،مهندسی فروش و سایر بخشها از جمله شاخصها ی پیشرفت شرکت پویا پلیمر تهران می باشد .خرید مطمئن از سورسهای معتبر و ارتباط و استفاده از دانش روز شریک کره ای شرکت از دیگر شاخصه های خاص ما در پیشرفت های اخیر بوده است.

6.نیروی انسانی در شرکت شما از چه جایگاهی برخوردار بوده و با آنها چگونه برخورد می­کنید؟

قطعا نیروی انسانی یکی از اصلی ترین ارکان هر شرکت تولیدی می باشد. ساختار شرکت به گونه ای است که پرسنل و حتی مدیران شرکت به راحتی می توانند درون سازمان پیشرفت کنند و به جایگاه مد نظرشان دست پیدا کنند. همانطور که شرکت از نیروهای قدیمی و موثر خود حمایت می کند،به همین میزان با رشد شرکت ،تلاش برای جذب نیروهای با دانش به روزتر و تجربه بیشتر متوقف نمیشود.همانطور که اشاره شد قدردانی به موقع از پرسنل شرکت و همچنین تذکرات لازم برای بهبود کار در دستور کار قرار دارد.

7.مشتری مداری در سازمان شما چگونه است؟

مشتری مداری اولین رکن اساسی خط مشی شرکت ما می باشد علاوه بر تلاش برای ثبات کیفیت ،تحویل به موقع مواد ،خدمات پس از فروش فنی،رسیدگی سریع به شکایات احتمالی که وظیفه اصلی شرکت می باشد ،در مواقعی که مشتری به هردلیلی در خواست خاصی مبنی بر تحویل فوری ،اعزام فوری کارشناس . …هم دارد.در حد توان تلاش می کنیم که به سرعت درخواست مشتری را اجابت کنیم.

8.آیا صادرات هم دارید؟ (در صورت صادرات لطفا نام کشور را ذکر کنید)

حدود 40الی 50در صد تولید شرکت ما در حال حاضر در حال صادرات می باشد. کلیه کشورهای حوزه  CIS  که شامل روسیه هم میشود کشورهای اروپای شرقی یکی از مقاصد صادرات ما می باشد. کانادا ،کره جنوبی و کشورهای همسایه مانند عراق و افغانستان و ترکیه هم از دیگر کشورهایی هستند که در حال صادرات می باشیم.

9. لطفا چشم­انداز و برنامه­ های آتی خود را بیان بفرمایید؟

چشم انداز شرکت افزایش سهم بازار های صادراتی در کوتاهترین زمان ممکن می باشد. افزایش ظرفیت تولید شرکت و توسعه از دیگر چشم اندازهای شرکت ما هست افزایش تنوع گریدهای تولیدی و ارائه محصولات جدید به بازار از دیگر برنامه های آتی شرکت می باشد.همکاری بلند مدت با مجتمع های پتروشیمی از دیگر برنامه هایی است که بیش از پیش در دستور کار ما قرار دارد.

10. با چه مشکلات و محدودیت­هایی در این صنعت مواجه هستید؟

مشکلات بانکی یکی از عمده ترین مسایل پیش روی صادر کنندگان می باشد. عدم امکان صادرات با   LS  و هچنین دشواریهای جابجایی پول از جمله مشکلات بانکی در شرایط فعلی است مورد بعدی عدم امکان تامین به موقع مواد اولیه حتی از طریق بورس می باشد که مشکلاتی را برای تولید کنندگان ایجاد کرده است.عدم ثبات قوانین در برخی حوزه های واردات و صادرات چالش هایی را برای شرکت های تولیدی ایجاد کرده است.

11. اعتقاد شما به تبلیغات و برند سازی چیست؟

برند سازی یکی از نقاط ضعف شرکت های ایرانی می باشد . شرکت پویا پلیمر تلاش خودرا در این زمینه سالها پیش انجام داده است وخیلی از کشورهای منطقه برخی از گریدهای تولیدی ،و یا حتی کیسه های آبی کمرنگ این شرکت معروف شده است و سراغ آن را میگیرند حضور در نمایشگاههای بین المللی و داخلی ،تبلیغات در مجلات و وب سایت های معتبر از دیگر فعالیتهای تبلیغاتی ماست. از این نقطه نظر نیاز به فعالیت و اختصاص زمان و منابع مالی بیشتری داریم.

12. در پایان چنانچه نکته ­ای باقی مانده یا پیامی برای همکاران و مخاطبین خود دارید بفرمایید؟

آرزوی موفقیت برای تمام تولیدکنندگان عزیز و زحمت کش کشورمان که در این روزها با موانع زیادی مواجه هستند وحقیقتا با سختی و مشقت زیادی کار می کنند دارم از نشریه مدیریت نوین هم که بسار فعال و هدفمند عمل می کنند و این فرصت راهم در اختیار من گذاشتند که عرایضم را مطرح کنم کمال تشکر را دارم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *