کوکاکولا از اولین بطری خود با ساختار ۱۰۰ درصد گیاهی رونمایی کرد

حمایت تسهیلاتی بانک تجارت از صنایع پلاستیک
می 31, 2022
تجزیه بهتر پلاستیک با کمک شکر
ژوئن 6, 2022

کوکاکولا از اولین بطری خود با ساختار ۱۰۰ درصد گیاهی رونمایی کرد

بطری پلاستیکی گیاهی کوکاکولا اولین بطری در نوع خود است که ۱۰۰ درصد از پلاستیک گیاهی ساخته شده است.

ما شاهد پیشرفت‌های امیدوارکننده‌ای در دنیای پلاستیک‌های گیاهی هستیم و این تلاش نه فقط از سوی گروه‌های تحقیقاتی در لبه‌ی علم مواد، بلکه از سوی تامین‌کنندگان سنتی پلاستیک‌های مبتنی بر نفت مانند شرکت‌های “لگو” و “پپسی” نیز دنبال می‌شود.

اکنون جدیدترین اقدام شرکت “کوکاکولا” در این حوزه، ساخت و عرضه اولین بطری کاملا گیاهی است که ۱۰۰ درصد از پلاستیک گیاهی ساخته شده است. این شرکت می‌گوید هم اکنون آماده تولید انبوه این نوع بطری‌ها است.

این بطری گیاهی تازه رونمایی شده در شرایطی وارد بازار می‌شود که از معرفی اولین بطری گیاهی”PlantBottle” این شرکت که از پلاستیک PET قابل بازیافت و از حداکثر ۳۰ درصد مواد گیاهی ساخته شده بود، بیش از یک دهه می‌گذرد.

این شرکت از فناوری توسعه یافته توسط شرکت سازنده پلاستیک‌های گیاهی موسوم به “وایرنت”(Virent) استفاده کرده است تا قند را از ذرت گرفته و به هیدروکربنی به نام پارازایلن(bPX) تبدیل کند که سپس به اسید ترفتالیک گیاهی(bPTA) تبدیل می‌شود.

“کوکاکولا” می‌گوید، این فناوری آماده گسترش تجاری است و قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ بطری‌های رایج کنونی را در اروپا و ژاپن حذف کند و به جای آن از مواد بازیافتی یا تجدیدپذیر استفاده کند. این شرکت در اولین گام، تعداد محدودی شامل ۹۰۰ نمونه از این بطری‌های کاملا گیاهی را تولید کرده است.

“نانسی کوان” مدیر ارشد فنی “کوکاکولا” می‌گوید: ما در حال برداشتن گام‌های مهمی برای کاهش استفاده از پلاستیک مبتنی بر نفت هستیم، زیرا در راستای اقتصاد دَوَرانی و در حمایت از انتشار کربن صفر خالص تا سال ۲۰۵۰ کار می‌کنیم.

وی افزود: ما پلاستیک‌های گیاهی را نقش مهمی در ترکیب کلی PET در آینده می‌بینیم که از اهداف ما برای کاهش ردپای کربن، کاهش اتکای ما به سوخت‌های فسیلی و افزایش مجموعه PET در حمایت از اقتصاد دورانی حمایت می‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *