آیا ارز مورد نیاز بخش تولید به اندازه کافی تامین می شود؟

نمایشگاه لاستیک و تایر ویتنام
می 30, 2018
فرصت صادرات برای تولیدکنندگان پلاستیک و کیسه های نایلونی قابل بازیافت و تجزیه
می 30, 2018

آیا ارز مورد نیاز بخش تولید به اندازه کافی تامین می شود؟

به گزارش تعاون پلاست ؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بر لزوم تامین ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تاکید کرد.

درباره وضعیت تامین ارز بخش تولید گفت:براساس گزارشی که دولت ارائه می کند گفته می شود ارز مورد نیاز تولیدکنندگان تامین می شود این در حالی است که براساس گزارش تولیدکنندگان و صنعتگران تنها حدود 10 الی 15 درصد ارز مورد نیاز با نرخ اعلامی از سوی دولت تاکنون تامین شده است.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:در حال حاضر ترخیص کالاهای مورد نیاز بخش تولید در گمرکات با مسئله روبرو می شود به نحوی که می توان گفت ثبت سفارش کالا ناقص انجام می شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد:گویا گزارش بانک مرکزی در مورد تامین ارز مورد نیاز بخش تولید براساس ثبت سفارش های اولیه بوده این در حالی است که تا زمانی که کالای مورد نیاز تولیدکننده و صنعتگر از گمرک ترخیص نشود نمی تواند کار خود را شروع کند.

 

نرخ برخی کالاها در بازار براساس دلار 6هزار تومانی محاسبه می شود

زرآبادی تصریح کرد: خلل در تامین مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید باعث می شود در نهایت تولید نهایی کالا در کشور با مشکل روبرو شود و بدیهی است این موضوع به کاهش عرضه در بازار منتهی می شود که تبعات اقتصادی مناسبی به همراه ندارد.

وی افزود:باید پذیرفت نرخ برخی کالاها در بازار براساس دلار حدود 6 هزار تومانی محاسبه می کنند واین موضوعات به گرانی کالاهای اساسی مورد نیاز مردم منجر شده است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد:اینکه در گزارش های اقتصادی عنوان شود افزایش قیمت کالاها در بازار وجود ندارد قابل پذیرش نیست بنابراین برای جلوگیری از ایجاد التهابات کاذب در بازار باید صداقت وجود داشته باشد و با تعامل و اتخاذ تدابیر اقتصادی مشکلات را حل کرد.

منبع:تعاونی های پلاستیک ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *