آیین روز ملی صنعت و معدن باحضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت ، معدن و تجارت

نهمین جلسه شورای مرکزی تشکلها امروز برگزار شد
ژوئن 30, 2019
خاورمیانه تا سال 2023 میلادی به دومین منطقه بزرگ تولید پلی پروپیلن تبدیل می شود
جولای 1, 2019

آیین روز ملی صنعت و معدن باحضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر صنعت ، معدن و تجارت

مراسم بزرگداشت دهم تیرماه روز ملی صنعت و معدن امروز (دوشنبه) با حضور «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی و «رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی شروع شد.

دهم تیرماه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامیده شده و اختصاص این روز فرصت مغتنمی است که به مهمترین موتور محرکه اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن نگاهی اندیشمندانه شود، زیرا این بخش به عنوان عامل مولد اشتغال پایدار در افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه حایز اهمیت است.

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از صدور سه هزار و ۵۹۹ فقره جواز تاسیس صنعتی در ۲ ماهه نخست امسال و رشد ۲۵ درصدی آن نسبت به مدت مشابه پارسال است.

بررسی آمارهای یاد شده همچنین نشان دهنده صدور ۸۶۲ پروانه بهره برداری صنعتی در این مدت است که در مقایسه با پارسال رشد ۳۴.۵ درصدی نشان می دهد.

اشتغال مجوزهای تاسیس صنعتی صادره در این مدت ۷۹ هزار و ۹۱۳ نفر پیش بینی شده، اما اشتغال پروانه های بهره برداری صنعتی صادر شده ۱۴ هزار و ۷۵۵ نفر بوده است.

برپایه این گزارش، این تعداد جواز تاسیس صنعتی صادره با سرمایه ۳۹ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومانی محقق شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۷.۷ درصدی داشته است.

همچنین، سرمایه پروانه های بهره برداری صنعتی در ۲ ماه نخست امسال چهار هزار و ۴۰۳ میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دو ماهه پارسال افت ۱۵ درصدی نشان می دهد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *