ابهام اروپایی ها در خرید از تولیدکنندگان ایران

استفاده از پلیمرها در خودرو برای کاهش مصرف سوخت
ژوئن 2, 2018
صنعت پلیمر مانند فولاد از صادرات دلالان رها می شود؟
ژوئن 3, 2018

ابهام اروپایی ها در خرید از تولیدکنندگان ایران

نایب رئیس انجمن ملی صنایع پلاستیک درباره نمایشگاه میلان پلاست توضیحاتی داد. او در همین زمینه گفت: نمایشگاه میلان پلاست، یکی از نمایشگاه های قدیمی این حوزه است که هر سه سال یک بار برگزار می شود. این نمایشگاه برای تولیدکنندگان مرکز مهمی به حساب می آید.

از روز گذشته، شهر میلان ایتالیا میزبان شرکت های تولیدی پلیمر و پلاستیک ایرانی است. مهندس مهدی پورقاضی، نایب رئیس انجمن ملی صنایع پلاستیک نیز در این نمایشگاه حضور دارد. او در همین زمینه گفت: نمایشگاه میلان پلاست، یکی از نمایشگاه های قدیمی این حوزه است که هر سه سال یک بار برگزار می شود. این نمایشگاه برای تولیدکنندگان مرکز مهمی به حساب می آید. بیشتر بازدیدکنندگان این نمایشگاه نیز ایتالیایی ها هستند اما از کشورهای مختلف اروپایی به ویژه اروپای مرکزی و اروپای شرقی نیز بازدیدکننده داریم. 

وی در ادامه در خصوص این نمایشگاه گفت: غرفه های نمایشگاه در دو بخش پلاستیک و ماشین آلات است که حدود 12 شرکت ایرانی نیز در میلان حضور دارند. 3 شرکت بخش خصوصی نیز در میان غرفه داران ایرانی وجود دارد. شرکت های نیرومند پلیمر، کاجاران و سبلان، سه شرکت تولیدی خصوصی ایرانی هستند.

 

مهندس پورقاضی درمورد استقبال اروپایی ها از این نمایشگاه توضیح داد: برخی باور نمی کنند که محصولات ایرانی در اروپا بتوانند مطرح شوند. به ویژه این سه شرکت بخش خصوصی مورد ابهام اروپایی ها قرار دارند چرا که نمی دانند معاملات بانکی چطور با ایران انجام می شود و به چه صورت می توانند محصولات مورد نیاز را از ما خریداری کنند. همه منتظر هستند تا ببینند معادلات بین المللی میان ایران و اروپا به چه صورتی پیش خواهد رفت. امیدواریم که تلاش تولیدکننده های داخلی بتواند مطرح شود.

 

 

مهدی پورقاضی در پایان گفت: حدود 2 سال است که ایران در زمینه پلیمر و پلاستیک صادرات دارد. محصولات ما در اروپای شرقی شناخته شده است. به هر صورت باید منتظر بمانیم تا مشخص شود واکنش اروپایی ها به تولیدات ما چیست.

منبع :انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *