اسپانیایی ها به دنبال روشی نوین برای بازیافت پلی اورتان

روزشماری بازار پلیمرها تا ماه رمضان
آوریل 28, 2019
افتتاح هاب توزیع و لجستیکی سابک در برزیل برای تامین پلی اتیلن و پلی پروپیلن
آوریل 29, 2019

اسپانیایی ها به دنبال روشی نوین برای بازیافت پلی اورتان

محققان اسپانیایی در پی توسعه روشی نوین برای بازیافت پلی اورتان هستند.

به گزارش ایرانیان پلاست به نقل از پلاستیک نیوز یوروپ ، کنسرسیومی از شرکت های اسپانیایی با هدایت تایتن ریسایکلینگ سولوشنز (Titan Recycling Solutions)، مستقر در والنسیا اسپانیا، با هدف توسعه یک فرآیند نوین بازیافت ضایعات پلی اورتان (polyurethane) تشکیل یافته است.

پروژه یادشده موسوم به فوم2فوم (Foam2Foam) به دنبال بررسی تجزیه این محصول به کمک حرارت، مواد شیمیایی یا کاتالیزرو، در فرآیندی موسوم به گلیکولیز کاتالیستی (catalytic glycolysis) است.

مواد خام پلی اول سبز (green polyol) طی فرآیند گلیکولیز کاتالیستی تولید می شوند.

بنا بر اعلام مرکز فناوری پلاستیک اسپانیا موسم به آئیمپلاس (Aimplas) که خود بخشی از کنسرسیوم یاشده محسوب می شود، هدف این پروژه ارتقاء فرآیند و تحلیل راندمان آن است.

مواد پلی اروتان دارای کاربردهای فراوان در طیف وسیعی از صنایع شامل خودروسازی، مبلمان، بسته بندی، ساخت و ساز و لوازم ورزشی هستند.

با توجه به این موضوع که پلی اورتان می تواند فرم های مختلفی شامل انعطاف پذیری، صلبیت و وزن سبک داشته باشد و از طرفی تمایل زیادی به ترکیب با مواد دیگر دارد، فوم های این ماده به سختی قابل بازیافت اند و اغلب در زمین های دفن زباله انباشت و یا به طور مکانیکی بازیافت می شوند.

انتظار می رود فرآیند جدید که مبتنی بر بازیافت شیمیایی است، تحولی مهم در عرصه بازیافت پلی اورتان ایجاد کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *