افت سود سابک عربستان

افت قیمت برای اغلب محصولات پلیمری
ژانویه 28, 2019
آمارهای مقدماتی گمرک از وضعیت واردات در ۹ ماهه اول سال جاری، واردات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید و صنعت کم شد
ژانویه 29, 2019

افت سود سابک عربستان

سابک عربستان بر خلاف پیش بینی کارشناسان در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی افت سود 12.4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود ثبت کرد.

 

به گزارش ایرانیان پلاست به نقل نیپنا، غول پتروشیمی عربستان سعودی، سابک، در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی افت سود 12.4 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن ثبت کرد. این شرکت عواملی مانند متوسط قیمت های فروش پایین تر و کاهش سهم نتایج عملکرد مالی شرکت های وابسته را از دلایل این وضعیت برشمرد.

سود خالص سابک در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر سال 2018 میلادی، سه میلیارد و 240 میلیون ریال سعودی (معادل 864 میلیون دلار) ثبت شد که پایین تر از رقم سه میلیارد و 700 میلیون ریال برای سه ماهه مشابه سال پیش از آن بود.

رقم یادشده برای سه ماهه چهارم پارسال پایین تر از میانگین پیش بینی شده از سوی سه تحلیلگر نظرسنجی شده توسط شرکت ریفینیتیو (Refinitiv) بود که سود خالصی معادل چهار میلیارد و 920 میلیلون ریال سعودی را برآورد کردند.

نتایج عملکرد مالی این شرکت بسیار مرتبط با قیمت های نفت خام و رشد اقتصاد جهانی است. چرا که محصولات سابک شامل انواع پلاستیک، کودهای شیمیایی و فلزات به طور گسترده ای در ساخت و ساز، کشاورزی، صنایع و تولید کالاهای مصرفی (consumer goods) کاربرد دارد.

قیمت های نفت در سال 2018 میلادی پس از کاهش تمایل خریداران به دنبال افزایش نگرانی ها در مورد رشد بی رویه عرضه و سیگنال های متناقض مرتبط با تحریم های جدید ایالات متحده علیه ایران، برای اولین بار از سال 2015 کاهش یافت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *