افزایش حجم معاملات – تشدید رقابت قیمتی در بیشتر گروه های کالایی

فراخوان چالش نوآوری نانو در ساخت جوهر رسانا و نیمه‌رسانا
ژوئن 2, 2018
استفاده از پلیمرها در خودرو برای کاهش مصرف سوخت
ژوئن 2, 2018

افزایش حجم معاملات – تشدید رقابت قیمتی در بیشتر گروه های کالایی

در دومین هفته از خرداد ماه 1397، تالار معاملات پتروشیمی شرکت بورس کالای ایران، معاملات پرحجم تری را نسبت به هفته اول خرداد را تجربه کرد، در این هفته به دلیل اعتصاب راننده ها و مشکلات بارگیری های محصولات قیمت ها به شدت در بازار آزاد افزایش یافته و در نتیجه تقاضا نیز روندی صعودی تر از گذشته پیدا کرده و برای دومین هفته متوالی افزایش را تجربه کرد، این افزایش تقاضا به میزان 48 هزار تن بود.

در این هفته مشاهده می شود که عرضه ها  افزایش اندک و 2.394 تنی را تجربه کرده است. در این هفته بالاخره اورهال پتروشیمی مارون به اتمام رسیده و این پتروشیمی بالاخره محصولات خود را عرضه کرده و موجب افزایش کلی حجم عرضه ها شد بازگشت این پتروشیمی به خصوص برای بهبود یافتن اوضاع گروه کالایی پلی پروپیلن نساجی مفید و ضروری بود.

 

در این هفته کلا 47 گرید با رقابت قیمتی معامله شدند که دقیقا برابر با آمار ثبت شده در هفته گذشته است. رقابت های قیمتی انجام شده بین یک تا 10 درصد بود.

 

انتظار می رود با شروع بارگیری ها از روز شنبه 12 خرداد قیمت ها در بازار آزاد سیر نزولی یافته و اندکی قیمت ها واقعی تر شود در روزهای گذشته قیمت تمامی محصولات به شکل کاملا غیر معقولی افزایش پیدا کرده بود.

منبع :انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *