افزایش ظرفیت تولید پروپیلن لهستان

۲۰ کشور نخست صادرکننده به ایران/ چین، امارات و ترکیه در صدر
مارس 2, 2019
صادرات ۳میلیارد دلاری سازمان صنایع کوچک در سال جاری/ آخرین وضعیت ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه
مارس 5, 2019

افزایش ظرفیت تولید پروپیلن لهستان

لهستان در صدد افزایش ظرفیت تولید پروپیلن گرید پلیمر خود تا سقف 100 هزار تن در سال تا ماه آینده میلادی است.

 

به گزارش ایرانیان پلاست  به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، گروه لهستانی پالایش نفت و صنایع شیمیایی پی کی ان اورلن (PKN Orlen) در آستانه افزایش ظرفیت تولید پروپیلن گرید پلیمر (polymer-grade propylene) خود تا سقف 100 هزار تن در سال تا ماه آینده میلادی در مجموعه پالایشگاهی خود موسوم به پوتسک (Płock) در لهستان است.

این شرکت مستقر در شهر پوستک، واقع در استان ماسوویان لهستان، برنامه دارد پروژه 93 میلیارد یورویی افزایش ظرفیت خود را با راه اندازی یک مجتمع متاتز (metathesis) جدید، در سایت اصلی گروه، در اواسط ماه آوریل امسال تکمیل کند. پیشتر قرار بود این سرمایه گذاری که نخستین بار در سال 2014 میلادی اعلام شد، تا سال 2018 به پایان برسد.

سرمایه گذاری مهم یادشده که ظرفیت تولید پروپیلن این گروه لهستانی را به 550 هزار تن در سال می رساند، یکی از المان های راهبرد اورلن برای تقویت ظرفیت تولید انواع پلاستیک این گروه به شمار می رود. این شرکت در بلندمدت نیز قرار است یک پروژه یک میلیارد و 900 میلیون دلاری را با هدف تقویت تولید انواع الفین، مشتقات آروماتیک و فنول در سایت های خود واقع در شهرهای پتوتسک و ووتس‌واوک لهستان، تا سال 2023 میلادی احداث و راه اندازی کند.

بر اساس اعلام Elektrobudowa، شرکت سازنده این پروژه، مجتمع متاتز پروپیلن یادشده در مراحل پایانی راه اندازی تکنولوژیکی قرار دارد. همچنین تعدادی مراحل آزمایشی در نظر گرفته شده است که در هفته های آتی و پیش از راه ندازی نهایی اجرایی       می شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *