ایتالیا پیشتاز بازیافت پلی الفین های سخت در قاره سبز

شرکت ایتالیایی TRIA با خردکن جدید سری BM خود در چایناپلاست
می 7, 2019
تکمیل مراحل ثبت بازار در سامانه ثبت شرکت‌ / فاز عملیاتی بازار متشکل ارزی به زودی
می 8, 2019

ایتالیا پیشتاز بازیافت پلی الفین های سخت در قاره سبز

ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت قاره سبز در سال 2018 میلادی به یک میلیون و 700 هزار تن رسید و ایتالیا بیشترین سهم را از ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت پسا صنعتی و پسا مصرفی اروپا داشت.

نهاد صنعتی بازیافت کنندگان پلاستیک اروپا (Plastics Recyclers Europe) به تازگی اعلام کرد: ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت (Rigid polyolefins) قاره سبز در سال 2018 میلادی به یک میلیون و 700 هزار تن رسید.

در این میان ایتالیا با 25 درصد ظرفیت نصب شده (installed capacity)، بیشترین سهم را از ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت پسا صنعتی و پسا مصرفی (post-industrial and post-consumer) در اروپا داشت. آلمان با 22 درصد، بریتانیا با 15 درصد، اسپانیا با 13 درصد و فرانسه با 9 درصد به ترتیب در رده های بعدی جای گرفتند.

ایتالیا و اسپانیا بیشترین تعداد تاسیسات بازیافت پلی اتیلن سنگین (HDPE) و پلی پروپیلن (PP) را در میان کشورهای اروپایی در اختیار دارند. بر اساس آخرین داده های منتشر شده، سال گذشته میلادی در مجموع 114 بازیافت کننده پلی پروپیلن و پلی اتیلن سنگین در سطح قاره سبز فعالیت داشتند.

با این همه ظرفیت بازیافت پلی الفین های سخت اروپا، شامل پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن، با رقم مجموع یک میلیون و 700 هزار تن، همچنان در مقایسه با ظرفیت بازیافت محصولاتی مانند پلی اتیلن ترفتالات (PET) و پلی اتیلن سبک (LDPE) که به ترتیب 2 میلیون و 100 و 2 میلیون و 300 هزار تن هستند، پایین تر است.

پارلمان اروپا به تازگی طرح های گسترده ای را برای رفع مشکل ضایعات پلاستیکی و توسعه بازیافت این محصولات در قاره سبز، اجرایی کرده است./نیپنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *