بازیافت پلاستیک در اروپا کیفی‌تر می‌شود

اعلام قیمت پایه محصولات پتروشیمی + جدول قیمت ها
ژوئن 23, 2019
رونمایی از فرآیند نوین تولید بایو پلی پروپیلن
ژوئن 24, 2019

بازیافت پلاستیک در اروپا کیفی‌تر می‌شود

بسته بندی پلاستیکی بزرگترین سهم تقاضای پلاستیک اروپا را نشان می دهد و در نتیجه زباله هایی است که برای بازیافت در اروپا تولید و جمع آوری می شود.با این حال، امروزه تنها ۴٢ درصد از زباله های پلاستیکی بسته بندی شده در اروپا بازیافت می شود و نیاز به شیوه های مدیریت پسماند پایدار و موثرتری را ضروری میسازد. برای به دست آوردن ارزش واقعی بسته بندی و تبدیل آن به محصول جدید با کیفیت بالا، صنعت باید به منظور بهینه سازی شیوه های فعلی بازتولید این منبع با ارزش، تمرکز کند. افزایش مقدار و مهمتر از همه، کیفیت تولیدات بازیافتی، از جمله عوامل دیگر است که به طور مستقیم با کیفیت روش های مرتب سازی (سورتینگ) تاثیر می گذارد. بنابراین، ضروری است تا اطمینان حاصل شود که ارزش مواد بسته بندی شده در واحدهای سورتینگ به طور کامل بهینه سازی شده است تا نهایت ایمنی با کیفیت بالا را برای بازیافت کنندگان تامین کند.

 

راهنمای بازیافت کنندگان پلاستیک اروپا یک چشم انداز کلی از بهترین شیوه های سورتینگ را فراهم می کند و یک پیکربندی اصولی را ارائه می دهد که برای سورتینگ مناسب ضایعات بسته بندی پلاستیکی ضروری است. برای بهینه سازی کیفیت خروجی، در یک دستگاه سورتینگ، بسته بندی های پلاستیکی باید به صورت اتوماتیک از طریق یک سری مراحل متوالی و پشت سر هم طبقه بندی شود، تا افزایش کارایی و همچنین اثربخشی ایجاد جریان تصفیه مطلوب ضایعات حاصل گردد. از بین بردن آلودگی و سورتینگ بسته بندی ها با توجه به نوع پلیمر، و یا با طبقه بندی رنگی و یا بر اساس نوع محصولات، پیش شرط لازم برای اطمینان از ورودی مواد بازیافتی با کیفیت بالا است. به علاوه، این راهنما از استاندارد سازی و همچنین هماهنگ سازی چنین شیوه هایی در سورتینگ حمایت می کند، زیرا این امر موجب اطمینان از جریان یکپارچه و قابل اعتماد مواد به واحدهای بازیافت می شود.

 

سورتینگ با کیفیت بالای ضایعات بسته بندی پلاستیکی باعث افزایش میزان تولید و بهبود بهره وری در هزینه های فرآیند بازیافت خواهد شد و تولید با کیفیت بالای مواد بازیافتی را به همراه خواهد داشت. چنین اقداماتی ضروری است اگر صنعت در حال حرکت به سوی اقتصاد دایره ای باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *