بررسی کاهش تقاضای مواد اولیه تولید بطری در بورس کالا

اخبار نمايشگاه ايران پلاست – زمان تایید اطلاعات شرکت ها و جانمایی
جولای 25, 2019
اخبار نمايشگاه ايران پلاست –اطلاعات مهم پیش از جانمایی غرفه
جولای 28, 2019

بررسی کاهش تقاضای مواد اولیه تولید بطری در بورس کالا

پلی‌اتیلن ترفتالات مواد اولیه تولید بطری در تیر ماه سال گذشته ۴۶ هزار و ۵۵۰ تن در بورس‌کالا تقاضا داشته و این رقم در تیر ماه امسال به ۳۰ هزار و ۳۰۰ تن کاهش یافته است

پلی‌اتیلن سنگین اکستروژن نیز ۵ هزار تن کاهش را در این دو دوره تجربه کرده و این موضوع برای بسیاری از گریدها قابل ذکر است.

این کاهش تقاضا که در نتیجه رکود در صنایع پایین‌دستی از یکسو و انتظار برای کاهش قیمت از سوی دیگر رخ داده موضوعی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و نیازمند تصمیم‌گیری دولت و مجموعه‌های صنعتی در مورد بازگشت رونق به این صنایع است. فعالان صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در این ارتباط می‌گویند دلایل متنوعی وجود دارد که کاهش تولید را تایید می‌کند.

افزایش قیمت مواد اولیه و رشد نامتناسب قیمت مواد نهایی، چالش‌های مربوط به مالیات، رشد دستمزدها در سال‌جاری، افزایش هزینه‌های تولید و کاهش صادرات همگی باعث شده تا تولیدات پایین‌دستی با چالش روبه‌رو شود و همین موضوع روی زنجیره ارزش این محصولات نیز اثر گذاشته است. اکنون مشکلات این صنایع فقط در داخل نیست و با توجه به تحریم‌ها هم واردات برخی ماشین‌آلات و مواد اولیه برای آنها سخت‌تر شده و هم صادرات برایشان به مشکل برخورده است. از طرفی هنوز هم مشکل قیمت‌گذاری محصولات پتروشیمی به قوت خود باقی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *