تبدیل زباله‌های پلاستیکی به نفت

شمارش معكوس براي نمايشگاه پلاستيك استانبول
نوامبر 6, 2021
کسب مدال طلای مخترعان ایرانی برای تولید سوخت فضاپیما از پلاستیک
نوامبر 20, 2021

تبدیل زباله‌های پلاستیکی به نفت

یک شرکت زباله‌های پلاستیکی را به نفت مفید تبدیل می‌کند و قصد دارد سالانه ۳۰ هزار تن زباله پلاستیکی مخلوط را به نفت تبدیل کند.

این شرکت که تجهیزات اتوماسیون و قطعات هواپیما را نیز تولید می‌کند، در حال همکاری با یک شرکت اسپانیایی به نام “سکیر اس‌ای”(Sacyr SA) برای مهندسی اولین کارخانه بر پایه این فناوری جدید است.

انتظار می‌رود این کارخانه هر ساله ۳۰ هزار تن زباله پلاستیکی مخلوط و کم ارزش را به خوراک پالایشگاهی تبدیل کند.

این فرآیند پیچیده برای دهه‌ها در حال توسعه بوده است تا ناخالصی‌های موجود در هیدروکربن‌ها را قبل از تبدیل آنها به سوخت و پلاستیک بهتر فیلتر کنند. همچنین روش‌هایی در حال توسعه برای کمک به تمایز بین پلاستیک‌های مفید و زباله‌هایی هستند که باید دور ریخته شوند.

“گاوین تاولر” مدیر ارشد فناوری در واحد مواد و فناوری این شرکت می‌گوید: اکنون ما در نقطه‌ای هستیم که فناوری جمع‌آوری و فناوری تبدیل می‌توانند با هم سازگار شوند. ما می‌توانیم زباله‌های پلاستیکی مخلوط را مدیریت کنیم. ما می‌توانیم آن را به نفت باکیفیت تبدیل کنیم.

شرکت “هانیول” تخمین می‌زند که پلاستیک ساخته شده با استفاده از روش‌های جدید باعث کاهش ۵۷ درصدی انتشار کربن دی اکسید در مقایسه با تولید همان مقدار پلاستیک بکر از خوراک‌های فسیلی می‌شود.

مطالعه جدیدی که به تازگی در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است، همچنین روش جدیدی را برای تبدیل پلاستیک‌ها به نفت پیشنهاد کرده است که می‌تواند از هدر رفت بیشتر جلوگیری کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *