تعرفه واردات در سال 99 اعلام شد-افزایش تعرفه واردات انواع ماشین آلات پلاستیک به 15 درصد

تاثير گذاري کرونا ويروس بر بازارهای کالایی
آوریل 4, 2020
بازیافت محصولاتی از جنس پلی اورتان با کمک نوعی باکتری
آوریل 5, 2020

تعرفه واردات در سال 99 اعلام شد-افزایش تعرفه واردات انواع ماشین آلات پلاستیک به 15 درصد

به گزارش ایرانیان پلاست و به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» هیئت وزیران در جلسه ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییرات سود بازرگانی کالا‌ها برای سال ۱۳۹۹ را به تصویب رساند.

 

_افزایش تعرفه واردات ماشین آلات تزریق پلاستیک از 10 درصد به 15 درصد

_افزایش تعرفه واردات ماشین آلات اکسترودر از 10 درصد به 15 درصد

_افزایش تعرفه واردات ماشن آلات بادی از 10 درصد به 15 درصد

 

از میان ۴۶۴ ردیف تعرفه‌ای، حقوق ورودی ۲۲۵ کالا نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است. همچنین حقوق ورودی ۱۰۴ کالا افزایش داشته است. ۶ ردیف کالایی نیز با کاهش حقوق ورودی روبه‌رو بوده است. مابقی ردیف‌های تعرفه‌ای با اصلاحاتی روبه‌رو شده‌اند. اصلاحاتی که یا نشان از تفکیک ردیف تعرفه‌ای دارد یا در مصوبه جدید ایجاد شده‌اند.براساس آنچه به تصویب هیات‌دولت رسیده است، برخی از ردیف‌های تعرفه‌ای به دلیل آنکه میزان تولید داخلی پاسخگوی نیاز کشور نیست، با کاهش حقوق ورودی روبه‌رو شده‌اند.

براساس نامه معاون اول رئیس‌جمهور خطاب به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت جهاد کشاورزی، به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌ای را در دو بند ابلاغ کرد.در بند اول این مصوبه اشاره شده است که اصلاحات بعدی درخصوص حقوق گمرکی و سود بازرگانی به جای ۱۵ آذر، تا تاریخ ۱۵ آبان انجام می‌شود. همچنین براساس بند دوم نیز مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی ۴۶۴ ردیف تعرفه همراه با حذف، ایجاد، اصلاح شرح ردیف تعرفه و مندرجات ذیل یادداشت فصول کتاب مقررات صادرات و واردات اعلام شده و تاییدیه آن به مهر دفتر هیات‌دولت رسیده است. در این ابلاغیه عنوان شده است که اعمال اصلاحات اعلام شده از اول فروردین سال ۹۹ قابل اجراست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *