تفکیک گروه ها جهت تکمیل وارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۹۷

ساخت خودرو از جنس پلاستیک
می 26, 2019
اعزام هیات تجاری به بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک ((نمایشگاه K 2019 ))
می 26, 2019

تفکیک گروه ها جهت تکمیل وارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۹۷

به گزارش ایرانیان پلاست و به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور با بارگذاری نسخه ۱۱.۰.۰.۰ نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی مالیات بر درآمد مشاغل عملکرد ۱۳۹۷ در بخش اظهارنامه الکترونیکی سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی در سایت سازمان امور مالیاتی کشور ، مودیان مالیاتی گروه اول ، دوم و برخی از گروه سوم ، می توانند با تکمیل آن نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی عملکرد ۹۷ خود اقدام نمایند .

🔘 عمده ی مودیان مالیاتی گروه سوم که تمایل به تعیین مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ را دارند ، منتظر دستورالعمل مربوطه باشند فلذا فعلاً لزومی به تسلیم اظهارنامه مالیاتی برای این دسته از مودیان نخواهد بود .

🔹 این دسته از مودیان در اسرع وقت جهت قطعیت مالیات سال ۱۳۹۶ به واحدهای مالیاتی خود مراجعه نمایند.

براساس حجم فعالیت :

گروه اول:

مجموع مبلغ فروش کالاو خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده (قبل از کسر معافیت ) طبق آخرین برگ مالیات قطعی (مجموع اصلی و متمم) عملکرد سال 1391 و به بعد که تاتاریخ پایان دی ماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد ، هرکدام بیشتر از مبلغ 30/000/000/000 ریال باشد.

 

گروه دوم:

مجموع مبلغ فروش کالا و خدمات سال قبل یا ده برابر درآمد مشمول مالیات قطعی شده (قبل ازکسرمعافیت) طبق آخرین برگ مالیات قطعی (مجموع اصلی ومتمم) عملکرد سال 1391 و به بعد که تا تاریخ پایان دیماه سال قبل از شروع سال مالیاتی ابلاغ شده باشد ،  هرکدام بیشتر از10/000/000/000و تا 30/000/000/000 ریال باشد.

گروه سوم:

مودیانی که در گروه اول و دوم قرار نمی گیرند ، جز گروه سوم محسوب می شوند.

نکته : در مواردی که صرفا ارایه خدمات باشد ، 50% مبالغ تعیین شده ملاک عمل می باشد

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *