توضیحاتی در رابطه با ظرفیت حداکثری ماده 100 قانون مالیات مستقیم

به روزرسانی فهرست دریافت کنندگان ارز نیمایی تا تاریخ 14 مرداد 99
آگوست 17, 2020
چالش های فعالان اقتصادی برای دریافت کارت بازرگانی
آگوست 22, 2020

توضیحاتی در رابطه با ظرفیت حداکثری ماده 100 قانون مالیات مستقیم

سازمان امور مالیاتی برای عملکرد ۱۳۹۸ ، از ظرفیت حداکثری تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم مبنی بر تعیین مالیات مقطوع صاحبان مشاغل استفاده می نماید

تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م می گوید :

سازمان امور مالیاتی كشور می‌تواند برخی از مشاغل یا گروه‌هایی از آنان را كه میزان فروش كالا و خدمات سالانه آنها حداكثر 《 ده [ سی به موجب قانون بودجه ۹۸ ] برابر معافیت موضوع ماده (۸۴) این قانون [ یعنی تا ۹۹۰ میلیون تومان ] 》 باشد از انجام بخشی از تكالیف از قبیل نگهداری اسناد و مدارك موضوع این قانون و ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف كند و مالیات مؤدیان مذكور را به‌صورت مقطوع تعیین و وصول نماید. در مواردی كه مؤدی كمتر از یك سال مالی به فعالیت اشتغال داشته باشد مالیات متعلق نسبت به مدت اشتغال محاسبه و وصول می‌شود.

برخی موارد مهم دستورالعمل ۱۱/ ۵/ ۱۳۹۹ تعیین مالیات مقطوع عملکرد سال ۱۳۹۸؛

🔺قطعیت مالیات سال ۹۷ و در غیر اینصورت مبنای تعیین مالیات سال ۹۸ ، مالیات تشخیصی سال ۹۷ خواهد بود فلدا هرچه زودتر مالیات عملکرد ۹۷ خود را قطعی کنید .

 

🔺مکلفین به ثبت پایانه فروشگاهی در سامانه مالیاتی در سال ۹۸ ( صاحبان مشاغل و حرف پزشکی ) در صورتیکه تا پایان بهمن ۹۸ نسبت به ثبت کارتخوان در سامانه مالیاتی اقدام نموده باشند ، مجاز به بهره مندی از مفاد تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م خواهند بود.

 

🔺مودیانی که سال ۱۳۹۸ ، اولین سال فعالیت آنان می باشد نمی توانند از مفاد تبصره ماده ۱۰۰ بهره مند گردند

اتحادیه پلاستیک تهران

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *