تولید پلاستیک‌های بسته‌بندی بوسیله نوعی جلبک بومی ایران

بسته بندی پلاستیکی از 2022 در فرانسه ممنوع شد
اکتبر 16, 2021
شمارش معكوس براي نمايشگاه پلاستيك استانبول
نوامبر 6, 2021

تولید پلاستیک‌های بسته‌بندی بوسیله نوعی جلبک بومی ایران

دکتر امید توکلی مدیر عامل بانک ملی جلبک ایران،  با بیان اینکه سالانه حدود ۳۷۰ میلیون تن پلاستیک در سطح جهان تولید می‌شود، گفت: پلاستیک‌ به ندرت در اثر تجزیه بیولوژیکی و شیمیایی از بین می‌رود و یکی از منابع عمده ایجاد زباله به شمار می رود. انباشتگی پلاستیک‌ و محصولات جانبی آن در شهرها، اقیانوس ها و آبراه ها موجب آلودگی محیط زیست شده و سلامتی انسان و حیوانات را به خطر می‌اندازد.

وی افزود: برای به حداقل رساندن وابستگی به مواد پلاستیکی، ترکیبی از روش ‌های نوین و تولید مواد جدید برای جایگزینی نیاز است که تحقیقات نشان داده جلبک دریایی به عنوان ماده اولیه پلاستیک زیست تخریب پذیر مزایای زیادی دارد و می‌توان از آن برای تولید پلاستیک های زیست سازگار استفاده کرد.

مدیر بانک ملی جلبک ایران با بیان اینکه در این طرح، کلیه مراحل استخراج سدیم آلژینات از جلبک، خالص سازی آن و در ادامه تولید پلاستیک زیستی از این ماده در این مجموعه انجام شده است، افزود: پروژه تولید پلاستیک زیستی با مطالعات بیش از یک ساله خود در بانک ملی جلبک، به نتیجه رسیده است.

وی با تاکید بر ایجاد تغییر تحول در زمینه پلاستیک استفاده شده در صنعت بسته بندی و… به واسطه این جلبک ها، گفت: جلبک مورد استفاده در فرایند استخراج آلژینات و تولید پلاستیک زیستی بومی خلیج فارس است.

وی افزود: مهم ترین کاربرد این پلاستیک بسته بندی محصولات فاسد شدنی مانند گوشت و میوه است که علاوه بر بسته بندی بهداشتی این محصولات، باعث حفظ طراوت و تازگی آن در مدت زمان طولانی تر می شود.

وی با بیان اینکه این طرح قابلیت تولید انبوه دارد تاکید کرد: این پروژه در بانک ملی جلبک ایران به نتیجه رسیده و ثبت شده است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *