تولید پلاستیک با استفاده از آب

قیمت پایه محصولات پتروشیمی منتهی به روز یکشنبه (7اردیبهشت الی 14 اردیبهشت 99)
آوریل 26, 2020
ثبت رکوردی جدید در تولید پلی اتیلن سبک خطی پتروشیمی جم
آوریل 30, 2020

تولید پلاستیک با استفاده از آب

پژوهشگران اتریشی و انگلیسی با همکاری یکدیگر، روش جدیدی برای تولید پلاستیک‌های سازگار با محیط زیست ابداع کرده‌اند که درتولید آن از آب استفاده می‌شود.

پژوهشگران “دانشگاه فنی وین” (TU Wien) و “امپریال کالج لندن” (Imperial College London)، یک روش جدید و غیرسمی ارائه داده‌اند که می‌تواند به ابداع مواد آلی سازگار با محیط زیست که کارآیی بالایی دارند، کمک کند.

پروفسور “میریام آنترلاس” (Miriam Unterlass)، استاد دانشگاه فنی وین و سرپرست این پژوهش گفت: مواد آلی که کارآیی بالایی دارند، ویژگی‌های قابل توجهی مانند مقاومت در برابر مواد شیمیایی تهاجمی و فشار مکانیکی را شامل می‌شوند. این ویژگی‌ها، مواد آلی را به مواد مناسبی برای استفاده در حوزه‌های گوناگون از جمله مکانیک پرواز، هوافضا، خودروسازی و صنایع مربوط به تجهیزات ورزشی تبدیل می‌کنند.

پژوهشگران توانستند در این پروژه، تولید دو گروه مهم از پلیمرها را نشان دهند. آنترلاس ادامه داد: ویژگی‌های آب می‌توانند تحت فشار و دمای بالا، به صورت قابل توجهی تغییر کنند.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهند آبی که تحت فشار و دمای بالا تولید می‌شود، با بهبود انحلال ترکیبات آلی در آب، انتقال مواد شیمیایی را به صورت ساده‌تری انجام می‌دهد و دمای لازم برای واکنش را پایین می‌آورد.

آنترلاس اضافه کرد: ما امیدواریم که بتوانیم پژوهشگران بیشتری را به تولید این نوع مواد آلی ترغیب کنیم.

این پژوهش، در مجله “Angewandte Chemie” به چاپ رسید.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *