تولید پلاستیک خراسان شمالی گرفتار تامین مواد اولیه

معافیت پرداخت سود بازرگانی ماشین آلات وارداتی به نمایشگاه‌ها
ژانویه 7, 2020
طرح ايراني توليد پليمراز گاز طبيعي
ژانویه 16, 2020

تولید پلاستیک خراسان شمالی گرفتار تامین مواد اولیه

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: کاهش سهمیه اختصاص مواد اولیه به تولیدکنندگان پلاستیک، این فعالان اقتصادی را بشدت دچار مشکل کرده و تولید را کاهش داده است.

امید حیدریان اظهار داشت: از اول آذرماه امسال، مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان پلاستیک، به طور چشمگیری کاهش یافته، این در حالی است که واردات این مواد هم ممنوع است.

مدیرعامل شرکت بجنورد پلاستیک افزود: در این شرایط که واردات مواد اولیه ممنوع است و سهمیه کاهش یافته، تولیدکنندگان مواد پلاستیکی،  خواستار تامین بازار ثانویه برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید هستند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه مورد نیاز تولید محصولات پلاستیکی، وارداتی است افزود: تولیدکنندگان پلاستیک، مواد اولیه مورد نیاز را از بورس خریداری می کنند،  از آذرماه امسال، سهمیه این نوع مواد بر اساس میانگین تولید محصول در سال های گذشته اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: کاهش سهمیه اختصاص مواد اولیه و مبنا قرار دادن میانگین تولید در سال های گذشته، منطقی نیست، زیرا در آن سال ها میزان تولید کم بوده است اما اکنون بسیاری از تولیدکنندگان نسبت به افزایش ظرفیت تولید، راه اندازی خط تولید جدید و نوسازی، اقدام کرده اند و بر این اساس نیاز به مواد اولیه افزایش یافته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *