دومحصول پلیمری جدید در سبد تولید پتروشیمی جم

نقش پلیمرها برای حل مشکلات قلب بعد از سکته
فوریه 15, 2020
فردا دوشنبه 28 بهمن انتخابات هیات مدیره انجمن همگن پلاستیک تهران برگزار می گردد
فوریه 16, 2020

دومحصول پلیمری جدید در سبد تولید پتروشیمی جم

وزیر تعاون از دو محصول جدید در پتروشیمی جم رونمایی کرد. در مراسمی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دو محصول تولیدی با عنوان گرید نوار آبیاری قطره‌ای و گرید تر پلیمر پتروشیمی جم رونمایی شد

گرید ترپلیمر بانام تجاری Jampilen RP120L برای اولین بار در کشور توسط شرکت پلی‌پروپیلن جم تولید شد و عمده کاربرد این محصول در صنایع بسته‌بندی و به‌عنوان لایه دوخت پذیر در فیلم‌های BOPP و CPP است.

لازم به ذکر است ازآنجاکه قیمت این محصول در بازارهای جهانی حدود 300 دلار بر تن بالاتر از گریدهای هموپلیمر پایه است در صورت فروش 10 هزار تن در بازار داخلی، مشتریان این گرید نه‌تنها از واردات گرید مشابه بی‌نیاز می‌شوند بلکه از خروج ارز از کشور به میزان حداقل 12 میلیون دلار جلوگیری به عمل خواهد آمد.

همچنین با توجه به اصلاح و بهینه‌سازی روش‌های آبیاری و جایگزینی روش‌های سنتی با سیستم‌های آبیاری نوین و جلوگیری از هدر رفت منابع ارزشمند آب گرید نوارهای آبیاری قطره‌ای MD-3510 طراحی و تولیدشده از مواد پلی‌اتیلن مورداستفاده از نوع خاصی از MDPE(پلی‌اتیلن دانسیته متوسط) در پتروشیمی جم با در نظر گرفتن مجموع شرایط موردنیاز برای این محصول شامل تجهیزات و ماشین‌آلات فرایند تولید نوار، مراحل اجرای نوارها در مزارع کشاورزی و شرایط آب و هوایی ایران طراحی‌شده است و علاوه بر فرایند پذیری و استحکام مذاب بالا از خواص مکانیکی و محیطی مناسبی برخوردار است.

مفتخریم با تولید این محصول در پتروشیمی جم، شرکت‌های پایین‌دست از واردات آن‌که در حال حاضر در انحصار شرکت‌هایی محدود مانند Versalis یا Dow chemical است بی‌نیاز می‌شوند.

براساس اعلام تحقیقات بین‌المللی و نشریات تخصصی تا سال ۲۰۳۰، یک‌هزار و ۳۲۰ برند جدید پتروشیمی در جهان وارد عمل می‌شوند که بیشتر این طرح‌ها در آسیا خواهند بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *