ساخت جزیره ای در مکزیک با ۱۰۰ هزار بطری بازیافت شده

اطلاعيه شماره يك ستاد برگزاري نمايشگاه بين المللي ايران پلاست
دسامبر 29, 2021
زمين فوتبالي شناور بر روي آب از جنس پليمر
ژانویه 3, 2022

ساخت جزیره ای در مکزیک با ۱۰۰ هزار بطری بازیافت شده

ریچارد سوا با استفاده از اتخاذ سیستم و فلسفه فکری خاص، یک جزیره پلاستیکی ساخته است که از ابتدا تا انتهای آن را با استفاده از پلاستیک‌های بازیافتی طراحی و ساخته است. این مهندس، برای ساخت جزیره پلاستیکی به مکزیک رفته و روش خلاقانه خود در ساخت این جزیره را به همه نشان داد.

سوا برای ساخت این جزیره از ۱۰۰ هزار بطری بازیافت شده استفاده کرد و جزیره خود را ساخت. شاید با خودتان فکر کنید که ساخت یک جزیره با چنین فلسفه‌ای بسیار خطرناک باشد. اما باید بگوییم زمانی که سوا اقدام به ساخت چنین جزیره‌ای نمود، می‌دانست که برای تجزیه کامل و صد در صدی یک تکه پلاستیک، ۴۵۰ سال آن هم در شرایط عادی طول خواهد کشید! برای همین هم تصمیم گرفت که از این موقعیت منفی یک شرایط مثبت اتخاذ نماید.

مهندس انگلیسی ریچاد سوا برای ساخت این جزیره پلاستیکی که در کنار جزیره موجرس ساخته شده است، از هزاران پلاستیک بازیافتی استفاده کرده است. برای اجرای آن‌ها بر روی یک فوندانسیون محکم و قوی از تخته‌های ۳ لایه پرسی و تخته‌های چوبی استفاده کرده است. همین موارد باعث شده است که این جزیره مستحکم و شناور بر روی آب نگه داشته شود. در واقع متریال یا ماده اصلی ساخت این جزیره باعث شده است که این جزیره در حالت شناور کامل قرار بگیرد.

هسته اصلی این جزیره در یک تور ماهی‌گیری قرار گرفته است که این پلاستیک‌ها را در کنار هم قرار می‌دهد. از نکات جالب زندگی در این جزیره این است که ریچارد قوانینی را وضع کرده است که بر اساس آن، هیچ پلاستیک و یا دور ریزی وجود ندارد بلکه از هر ماده دور ریختنی برای بهبود جزیره استفاده می‌گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *