ساخت چمدان هوشمند از پلاستیک‌های بازیافتی

تولید یک محصول راهبردی در صنعت خودروسازی از سوی پتروشیمی خوزستان
اکتبر 9, 2019
يكشنبه ٢١ مهر ماه انتخابات اتحاديه پلاستيك تهران برگزار مي شود
اکتبر 10, 2019

ساخت چمدان هوشمند از پلاستیک‌های بازیافتی

سالانه ۴۰ میلیون تن پلاستیک در جهان تولید می‌شود که ۴۰ درصد از آن‌ها یکبار مصرف و ۹ درصد قابل بازیافت هستند. یکی از موانع استفاده از پلاستیک بازیافتی تخریب و فرسودگی حرارتی آن و همچنین مخلوط شدن مواد با درجه پایین حرارت است که منجر به تغییر خواص و عملکرد و کاهش قابلیت استفاده مجدد از آن می‌شود.

به تازگی محققان یک شرکت دانش بنیان با همکاری دانشگاه منچستر انگلستان، موفق به یک ابداع فن آوری جدیدی برای ساخت یک پلیمر کامپوزیت با استفاده از گرافن شده اند که از ۱۰۰ درصد از پلاستیک‌های بازیافت شده ساخته شده است.

این چمدان گرافنی ۶۰ درصد محکم‌تر و ۲۰ درصد سبک‌تر است و دارای گارانتی مادام العمر است. استفاده از این چمدان ۲۰ اینچی به طور بالقوه می‌تواند باعث کاهش ۶ کیلوگرمی انتشار CO۲ به محیط شود.

به علاوه سیستم پلی کربنات بازیافت شده به همراه گرافن، باعث ایجاد سطح صاف و مقاوم در برابر خراش را به آن می‌دهد. این چمدان مقاوم در برابر آب است و همچنین حامل یک باتری قابل تعویض است که در حال حرکت می‌تواند دستگاه‌های تلفن همراه را شارژ کند.

مواد موجود در گرافن به دلیل خواص مکانیکی عالی، پتانسیل عظیمی برای تولید کامپوزیت‌ها را نشان داده اند. گرافن شفافیت، استحکام مکانیکی بالا و پایداری حرارتی خوبی برای ترکیب را در پلیمر‌ها فراهم می‌کند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *