ساخت کیسه های پلاستیکی از تنه گیاه موز

رقابت در فروش محموله های مواد پلیمری ایران و آمریکا به کشور ترکیه
نوامبر 30, 2019
ظرفيت صنعت پتروشيمي تا پايان 1404 دو برابرمي شود
نوامبر 30, 2019

ساخت کیسه های پلاستیکی از تنه گیاه موز

پژوهشگران استرالیایی، نوعی بسته‌بندی قابل بازیافت و قابل تجزیه زیستی ابداع کرده‌اند که با استفاده از گیاه موز ساخته شده است.

پژوهشگران “دانشگاه نیو ساوت ولز”(UNSW) استرالیا، روشی برای ساخت کیسه‌های پلاستیکی از گیاه موز ارائه داده‌اند تا مشکل ضایعات پلاستیکی را تا حدودی حل کنند.

این دو پژوهشگر در بررسی‌های خود توانستند به روشی دست یابند تا با کمک آن، ضایعات گیاه موز را به ماده مناسب برای بسته‌بندی تبدیل کنند و نوعی پلاستیک ارائه دهند که هم قابل تجزیه زیستی و هم قابل بازیافت باشد.

آرکوت و استنزل، تنه گیاه موز را به آزمایشگاه بردند تا علاوه بر استخراج سلولز، دوام آن و امکان استفاده از آن را برای بسته‌بندی مورد بررسی قرار دهند.

آرکوت ادامه داد: ۹۰ درصد تنه گیاه موز، از آب تشکیل شده و قسمت‌های خشک آن، تنها به حدود ۱۰ درصد می‌رسند. ما این قسمت از گیاه را به آزمایشگاه بردیم و پس از تقسیم آن به قطعات گوناگون، در دمای پایین خشک کردیم. سپس به آسیاب کردن آن پرداختیم تا به پودر تبدیل شود. پس از شست و شوی این پودر طی یک مایع شیمیایی، آن را ایزوله کردیم و نهایتا به ماده‌ای دست یافتیم که می‌تواند ارزش و کاربردهای بسیاری داشته باشد. یکی از کاربردهای این محصول، در بسته‌بندی از جمله بسته‌بندی مواد غذایی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *