سایه کرونا بر حجم معامله محصولات پلیمری

قیمت پایه محصولات پتروشیمی منتهی به روز یکشنبه (17 الی 24 اسفند ماه 98)
مارس 7, 2020
مهرداد صادقی نکو رییس هیات مدیره انجمن صنایع همگن پلاستیک تهران شد
مارس 9, 2020

سایه کرونا بر حجم معامله محصولات پلیمری

شیوع بیماری کرونا در جهان و نیز نقاط مختلف کشورمان و همچنین کاهش جدی قیمت های جهانی نفت خام و انتظار افت قیمت ها در بازار پلیمرها دربازارهای جهانی اگرچه از عمده ترین دلایل برای کاهش تقاضا در بورس کالا به شمار رفت ولی در کنار آن افت قیمت ها در بازار داخلی آن هم با شتاب جدی ، موجب شد تا خرید از بورس کالا از جذابیت پیشین برخوردار نباشد.

حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا  هفته گذشته با 25 درصد کاهش روبه رو شد و این رقم به نزدیکی 68 هزار و 180 تن رسید، معاملات بیش از 68 هزار تن در شرایطی به ثبت رسید که در هفته قبل از آن این رقم بیش از 91 هزار تن بود که یک عدد قابل قبول به شمار می رفت ولی این هفته یک افت نرخ جدی برای معاملات به ثبت رسید. حجم عرضه ها  با نزدیک به 5 هزار تن کاهش روبه رو شد و به بیش از 90 هزار و 670 تن رسید. در این بازار انتظار بر آن بود که حجم عرضه ها باز هم افزایش یابد ولی در برابر آن بازار شاهد کاهش حجم عرضه ها بود.

بر اساس این گزارش  افت 53 هزار تنی تقاضا در بورس کالا هفته گذشته  معامله گران را با تردید مواجه کرد یعنی نزدیک به یک سوم حجم تقاضا در هفته گذشته از دست رفت که نشانه مهمی از نگرانی های پیش رو در این بازار است. کاهش محسوس حجم تقاضا موجب شد تا بازار به سمت کاهش حجم معاملات ترغیب شود تا در نهایت یک هفته نه چندان جذاب به ثبت برسد.نیپنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *