صادرات ۳میلیارد دلاری سازمان صنایع کوچک در سال جاری/ آخرین وضعیت ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه

افزایش ظرفیت تولید پروپیلن لهستان
مارس 5, 2019
گرانترین خودروی جهان با قیمت ۱۹ میلیون دلار رونمایی شد
مارس 6, 2019

صادرات ۳میلیارد دلاری سازمان صنایع کوچک در سال جاری/ آخرین وضعیت ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه

 

معاون وزیر صنعت از صادرات ۳میلیاردی سازمان صنایع کوچک در سال جاری خبر داد.

 

به گزارش ایرانیان پلاست به نقل ازایرنا ، محسن صالحی نیا امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان این که بنگاه‌های کوچک و متوسط در سال جاری سه میلیارد دلار صادرات داشتند، اظهار کرد: این میزان صادرات تا کنون توسط 2 هزار واحد صادراتی زیر مجموعه این سازمان صورت گرفته است.

 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و متوسط گفت: 983 شهرک و ناحیه صنعتی در کشور وجود دارد که 561 مورد آن شهرک صنعتی، 412 مورد ناحیه صنعتی و 9 منطقه ویژه صنعتی است.

 

وی ادامه داد: 147 هزار هکتار اراضی در اختیار بنگاه‌های کوچک و متوسط زیرمجموعه سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران قرار دارد که تاکنون 59 هزار هکتار آن به ثبت رسیده و در حال فعالیت هستند و مابقی نیز در حال اجرای طرح‌های تولیدی‌اند.

 

صالحی نیا از رکود 22 درصد واحدهای تولیدی در سال جاری خبر داد و گفت: این 22درصد حدود 10 هزار واحد تولیدی را شامل می‌شوند، همچنین 13 هزار واحد تا 50 درصد ظرفیت، 13 هزار واحد 50 تا 70 درصد ظرفیت و هفت هزار واحد با بیش از 70 درصد ظرفیت خود کار می کنند.

 

معاون وزیر صنعت هدف سازمان صنایع کوچک را ایجاد شرایط لازم برای بنگاه‌های کوچک و متوسط به منظور استقرار و توسعه تولیدات و فعالیت های این واحدها اعلام کرد و افزود: بیشترین نیاز این بنگاه‌ها جذب منابع مالی و نقدینگی است و در این راستا از منابع داخلی بانک ها و همچنین منابع صندوق توسعه ملی استفاده می شود.

 

او تاکید کرد: این هدف تا رسیدن به 40 هزار میلیارد تومان منابع برای واحدهای کوچک و متوسط و جذب آن‌ها ادامه خواهد یافت تا بتوان با تزریق مناسب نقدینگی به واحدها کمک کرد.

 

به گفته صالحی نیا ، امسال 47 میلیارد تومان یارانه بلاعوض به بنگاه های کوچک و متوسط تخصیص داده شد که این مبلغ از طریق مراکز مشاوره ای، کلینیک های کسب و کار و غیره تامین شده تا این واحدها به سمت تولید و فعالیت بیشتر حرکت کنند.

 

معاون وزیر صنعت همچنین درباره آخرین وضعیت راه اندازی شهرک صنعتی مشترک ایران و ترکیه، گفت: ترک‌ها متقاضی انرژی ارزان ایران برای تولید مشترک هستند که در صورتی که بتوانیم با وزارت نیرو به جمع بندی برسیم، این شهرک مشترک راه اندازی خواهد شد.

 

وی افزود: مذاکراتی در این راستا با اتاق بازرگانی استانبول و وزارت صنعت ترکیه صورت گرفته و چندین نقطه برای احداث شهرک صنعتی مشترک به آنها پیشنهاد شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *