عرضه ۱۰ درصد از سهام پلی‌پروپیلن جم به‌زودی در بورس

ثبت توانمندی ها ونیازهای صنعتگران در سامانه نیاز
ژوئن 2, 2019
برگزاری هشتمین جلسه شورای مرکزی تشکلها
ژوئن 3, 2019

عرضه ۱۰ درصد از سهام پلی‌پروپیلن جم به‌زودی در بورس

شرکت پلی پروپیلن جم در دو ماه ابتدای امسال ۲۷۰ میلیارد تومان سود کسب کرده است.

مدیران این شرکت در آستانه ورود شرکت به بورس طی مراسم معارفه‌ای عملکرد شرکت را تشریح کردند.

احمد جاویدی، معاونت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی (انرژی صبا) با اشاره به اینکه سهام «جم‌پیلن» به زودی عرضه خواهد شد، گفت: تا پایان سال عرضه‌های بیشتری خواهیم داشت. رئیس هیات مدیره «جم» در ادامه در حالی که بورس را محل حضور شرکت‌های شفاف اقتصادی دانست، گفت: پلی‌پروپیلن جم شرکتی با ریسک مدیریت شده و بازدهی مناسب و عملکرد شفاف است.

در این جلسه همچنین بهمن بهزادی، مدیرعامل «جم‌پیلن» با اشاره به تاریخچه فعالیت و تاریخ راه‌اندازی آن در سال ۸۷ گفت: سهام این شرکت در سال ۹۴ به هلدینگ صباانرژی و پتروشیمی جم منتقل شد.

وی تولید انواع گریدهای پلی‌پروپیلن را با ظرفیت اسمی ۳۰۰ هزار تن در سال از جمله فعالیت‌های شرکت اعلام کرد و افزود: «جم‌پیلن» تنها شرکت در زمینه پتروشیمی در بورس است که تنها یک محصول تخصصی تولید می‌کند.

وی تقاضای بازار داخلی برای پلی‌پروپیلن را حدود ۹۰۰ هزار تن برآورد کرد و افزود: واردات این محصولات در سال ۹۷ حدود ۳۸ هزار تن بوده است.

مدیرعامل بزرگ‌ترین تولیدکننده داخلی پلی‌پروپیلن کشور دستیابی به بالاترین ظرفیت تولید روزانه و افزایش تناژ صادرات را از مهم‌ترین‌ اهداف و برنامه‌های شرکت دانست.

وی ترکیه، گرجستان، ازبکستان، افغانستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان را از مشتری‌های بازار صادراتی شرکت اعلام کرد و گفت: بیشترین حجم صادرات شرکت طی سال‌های اخیر به ترکیه بوده است. وی تصریح کرد: پس از ورود به بورس ایران نماد شرکت در بورس ترکیه نیز فعال خواهد شد. بهزادی با اشاره به اینکه امسال ۴ درصد محصولات شرکت صادر شده گفت: مشتری‌های بزرگ داخلی و خارجی به دنبال عقد قرارداد بلندمدت با شرکت هستند.

وی در حالی‌که سود سال ۹۸ شرکت را یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرد، افزود: سود خالص شرکت در سال ۹۶ معادل ۳۵۷ میلیارد تومان و در سال ۹۷ معادل ۶۵۱ میلیارد تومان بوده است. وی با اشاره به معافیت مالیاتی شرکت ادامه داد: معافیت مالیاتی را تا سال ۱۴۰۷ تمدید کرده‌ایم.

ظرفیت تولید محصولات پلی‌پروپیلن در دنیا معادل ۷۶ میلیون تن و ظرفیت ایران یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار تن است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *