فرآیند رای‌گیری انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی تهران؛ ۱۱اسفند؛ اعلام نتیجه انتخابات اتاق/ ۱۵هزار و ۱۳۵کارت مجاز به شرکت در انتخابات هستند

بازارهای آسیایی پلیمری روی مدار رشد
فوریه 26, 2019
مصاحبه با آقای مرتضی زادمهرمدیر عامل واحد تولیدی صنایع پلاستیک صدف تولید کننده محصولات خانه و آشپزخانه
فوریه 26, 2019

فرآیند رای‌گیری انتخابات دوره نهم اتاق بازرگانی تهران؛ ۱۱اسفند؛ اعلام نتیجه انتخابات اتاق/ ۱۵هزار و ۱۳۵کارت مجاز به شرکت در انتخابات هستند

 

انتخابات نهمین دوره هیات نمایندگان اتاق تهران شنبه یازدهم اسفندماه از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر در محل هتل لاله تهران برگزار می‌شود و نتیجه همان روز اعلام خواهد شد.

 

به گزارش ایرانیان پلاست و به نقل از اقتصاد آنلاین ابراهیم بهادرانی با بیان این که رای‌گیری دوره نهم اولین باری است به صورت الکترونیکی خواهد بود، فرآیند رای‌گیری را تشریح کرد: فعالان اقتصادی با در دست داشتن کارت بازرگانی یا کارت عضویت معتبر از اتاق تهران امکان ورود به محل رای‌گیری را خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: در روز انتخابات و با شروع ساعت بازگشایی محل اخذ رای، ابتدا کارت بازرگانی یا عضویت حقیقی و حقوقی با دارنده آن توسط اپراتورهای مستقر در محل انتخابات تطبیق داده می‌شود و در صورت نبود مشکل، وی به زون‌های سه‌گانه برای دریافت کارت الکترال راهنمایی می‌شود.

 

بهادرانی اضافه کرد: در این قسمت، سابقه کارت بازرگانی یا عضویت فعال اقتصادی و تطبیق میزان سابقه مستمر بر اساس آیین نامه، از سوی اپراتورها صورت گرفته و پس از دریافت سابقه لازم، کارت بازرگانی یا عضویت فرد رای‌دهنده دریافت و به جای آن کارت الکترونیکی مخصوص رای‌دهی به وی اعطا می‌شود، در غیر این‌صورت و اگر میزان سابقه دارنده کارت بازرگانی و عضویت حقوقی کمتر از یک سال و عضویت حقیقی کمتر از 18 ماه باشد به وی اجازه ورود به زون‌های اصلی رای‌گیری داده نمی‌شود.

 

به گفته رییس هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران و بر اساس آیین‌نامه تشکیل و نظارت بر اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور، تنها دارندگان کارت بازرگانی و عضویت حقیقی یا حقوقی اجازه رای خواهند داشت و در این دوره از انتخابات نیز مانند دوره‌های قبل، رای‌دهی غیابی و ارائه وکالت‌نامه قابل پذیرش نیست و صرفا به دارنده کارت بازرگانی و عضویت اجازه رای‌دهی داده خواهد شد.

 

او همچنین درباره ادامه مراحل رای‌گیری توضیح داد: افرادی که به آنها کارت الکترال داده می‌شود، به یکی از زون‌های اصلی رای‌گیری راهنمایی شده و در این محل، فرد رای‌دهنده پشت دستگاه ثبت رای قرار گرفته و کارت الکترال را روی قسمت مخصوص آن قرار می‌دهد و به این ترتیب، دستگاه الکترونیکی اخذ رای فعال می‌شود؛ در این مرحله، فرد رای‌دهنده کد نامزد یا نامزدهای مورد نظر خود را وارد کرده و پس از رویت نام و تصویر نامزد و اطمینان از انتخاب، کد‌های بعدی را وارد می‌کند. در نهایت باید اتمام رای‌گیری را دوبار فشار دهد. پس از آن، رای او در حافظه دستگاه ثبت و برگه چاپی رای وی نیز صادر و وارد صندوق می‌شود. در این مرحله، فرآیند اخذ رای به پایان رسیده و فرد رأی‌دهنده به سمت میز تحویل کارت الکترال و دریافت کارت بازرگانی یا عضویت خود راهنمایی می‌شود و پس از پذیرایی در مرحله آخر، از محل رای‌گیری خارج می‌شود.

 

بهادرانی همچنین به صاحبان رای دراین دوره انتخابات توصیه کرد که زمان شروع و پایات مهلت رای‌گیری را به‌گونه‌ای مدیریت کنند تا هم زمان انتخابات تمدید نشود و هم از ازدحام در محل رای‌گیری جلوگیری شود.

 

جامعه آماری رای دهندگان در انتخابات دوره نهم

 

اتاق بازرگانی تهران، جامعه آماری رای‌دهندگان در انتخابات 11 اسفند را اعلام کرد.بر این اساس، تعداد کل کارت‌های بازرگانی و عضویت مجاز به شرکت در انتخابات اتاق تهران 15 هزار و 135 کارت است که از این میزان، 12هزار و  346 نفر دارای کارت بازرگانی و 2هزار 789 نفر نیز دارای کارت عضویت هستند که 10 هزار و 691 نفر دارای کارت بازرگانی حقوقی و هزار و 655 نفر نیز دارای کارت بازرگانی حقیقی هستند.

 

همچنین دو هزار و 350 کارت متعلق به اشخاص حقوقی و 439 کارت متعلق به اشخاص حقیقی است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *