مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران برگزار شد

گفت‌وگو با مدیرعامل شرکت آوندپلاست کرمان درباره وضعیت صنعت پلاستیک
جولای 18, 2018
نمایشگاه تبریز پلاست در حال برگزاری
جولای 18, 2018

مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران برگزار شد

به گزارش اینپیا، مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن استان تهران به همت خانه صنعت و معدن استان در محل همایش‌های صداوسیما برگزار شد. در این برنامه جمعی از صنعتگران ومعدن‌کاران حضور داشتند. در آغاز مراسم، مهندس مرتضوی، رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران گفت: به آینده خوش‌بین هستم، چرا که به تلاش صنعتگران ایمان دارم. کار و صنعت در تحریم با دشواری مواجه می‌شود. در شرایط فعلی نه چینی‌ها، نه روس‌ها و نه دیگران به کار کشور می‌آیند بلکه تنها همین صنعتگران هستند که می‌توانند کشور را نجات دهند. وی در ادامه گفت: باید دستانمان بر زانوهای خودمان باشد چرا که سال پرماجرایی پیش‌ رو داریم اما اطمینان دارم صنعتگران پتانسیل این را دارند که با حداقل امکانات، کشور را نجات دهند. بانک‌ها بحران ارزی را در کشور به وجود آورده‌اند. به امید روزی که صنعت از دست رباخواری بانک‌ها آزاد شود.

سپس آقای مهندس مقیمی، استاندار تهران سخنرانی کرد. او ضمن تبریک این روز به حضار، بیان کرد: در دوران جنگ من در خوزستان کارخانه داشتم. در آن دوران، زیر بمباران عراق کارخانه اداره می‌کردیم. اگر بخشی از کارگاه و کارخانه بر اثر بمباران تخریب می‌شد، دیگر صنعتگران به سرعت به کمکمان می‌آمدند. مقاومت کردیم اما اجازه ندادیم کارخانه در خوزستان تعطیل شود. او درباره اهمیت صنعتی استان تهران گفت: استان تهران حدود ۱۷ هزار واحد صنعتی که بیش از ۵۰ هزار نیروی انسانی دارند، حدود ۴۰۰ هزار واحد صنفی و معا‌دن شن و ماسه دارد. حدود نیمی از صادرات و واردات کشور مربوط به استان تهران است. اگر مسائل صنعت و تولید در تهران را حل کنیم تمامی اقتصاد کشور شکوفا می‌شود و چرخ اقتصاد حرکت می‌کند. او در پایان تاکید کرد: مدیران، مهمترین سرمایه حرکت این بخش هستند و با داشتن این مدیران نگران نیستیم. بهترین مدیران را در بخش خصوصی صنعت تهران داریم. ما در دولت باید شرایطی را فراهم سازیم که از تجربه این مدیران درست استفاده شود.

در ادامه این مراسم از واحدهای تولیدی نمونه کشور تقدیر شد که از سه واحد تولیدی پلیمری نیز تقدیر به عمل آمد.

در پایان مراسم نیز، آقای مهندس علیرضا میربلوک، دبیر خانه صنعت و معدن استان تهران ضمن قرائت بیانیه پایانی مراسم، تاکید کردند: نمایندگان مجلس کمیسیون های اقتصادی و صنعت مجلس، دعوت شده بودند که هیچکدام در مراسم حضور پیدا نکرده‌اند. این موضوع از سمت صنعتگران و معدن‌کاران بخشودنی نیست.

آقای مهندس سعید صبوری، نایب رئیس انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر نیز در این برنامه حضور داشت.

منبع:اینپیا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *