مصاحبه با آقای آربی وارتومیان مدیرعامل گروه صنعتی آربی سازنده انواع سیلندر و مارپیچ ماشین آلات پلاستیک

پرداخت حدود 233 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام
می 12, 2019
کاهش سود شرکت های پتروشیمی عربستان
می 13, 2019

مصاحبه با آقای آربی وارتومیان مدیرعامل گروه صنعتی آربی سازنده انواع سیلندر و مارپیچ ماشین آلات پلاستیک

در ابتدا خود و مجموعه ی خود را معرفی کنید و تاریخچه ی مختصری از فعالیتهای خود رابیان بفرمایید.؟

گروه صنعتی آربی در سال 1360 با مدیریت آقای مغاک وارتومیان تاسیس و به طور رسمی فعالیت خود را در زمینه ساخت سیلندر و مارپیچ  دستگاه تزریق شروع کرده و با افزایش ماشین آلات مدرن و تجهیز آنها و همچنین با جذب پرسنل مجرب توانست در این حیطه پیشرفت نموده و در سطح وسیعی به کار خود ادامه دهد به طوری که هم اکنون بزرگترین تولید کننده سیلندر و مارپیچ در ایران میباشد و کلیه سیلندر و مارپیچ های ساخته شده در این واحد صنعتی قابل رقابت با نمونه های خارجی می باشد.

انگیزه ی شما از انتخاب این فعالیت  در این صنعت چه بوده است؟                                                               

هدف ما همواره شناخت نیاز تولید کنندگان و فعالان صنعت پلاستیک و تلاش جهت ارائه سرویس و خدمات بهتر در این راستا بوده است.

  عمده محصولات شما چه هستند؟

گروه صنعتی آربی فعالیت های تولید مختلفی انجام می دهد که از عمده ترین آنها طراحی و ساخت انواع سیلندر و مارپیچ جهت تولید انواع قطعات پلیمری ، ساخت انواع اکسترودر و ارائه ماشین های تزریق مجهز به تکنولوژی روز دنیا از تناژ 25 تا 2280 تن می باشد .

 از چه روشهای مدیریتی برای مجموعه تان استفاده کردید؟

یکی از دلایل پیشرفت هر واحد صنعتی استفاده روش مدیریتی صحیح و دقیق و کار آمد می باشد که معمولاً در کشور ما به این نکته توجه نمی شود. در تمامی کشور های توسعه یافته یا در حال توسعه تمامی مجموعه ها از بخش  R&D (تحقیق و توسعه) سود میبرند ولی در ایران معمولاً توجهی به آن نمی شود. اما گروه ما از سال گذشته اقدام به راه اندازی بخش تحقیق و توسعه کرده است و در تلاش است که بتواند فناوری جدید در تولید محصولات خود ارائه دهد کما اینکه در امسال به کمک این بخش ، تولید سیلندر و مارپیچ های  Hispeed با سرعت بالادر این واحد به بهره برداری رسیده است که تا 40% نسبت به سیلندرو مارپیچ (Economey) معمولی بازدهی بیشتری دارند.

مهم ترین شاخص های موفقیت شما در این صنعت چه بوده است؟     

بدیهی هر واحد صنعتی برای پیشرفت و موفقیت در کار خود یکسری عوامل شاخص های خاصی را در نظر می گیرد و طبق آن عمل میکند این گروه صنعتی نیز مثتثنی از آن نمی باشد ، مهمترین شاخص ها ی این گروه صنعتی کیفیت و سرعت و مشتری مداری می باشد و همچنین درک صحیح از نیاز های مشتریان و تلاش در راستای تأمین آنها می باشد .

نیروی انسانی در شرکت شما از چه جایگاهی برخوردار بوده و با آنها چگونه برخورد می-کنید؟     

یقیناً نیروی انسانی یکی از شاخص های بسیار مهم می باشد بر همین اساس این گروه از متخصصین کارآمد و متعهد استفاده مینماید. همیشه نگرش مدیریت این گروه نسبت به این عامل با دقت بسیار بالا صورت میگیرد ، نیروی انسانی با مشخصات ، تجربه ، دانش و احساس مسولیت در راستای اهداف شرکت می باشد که توان انجام بهینه فعالیت های محوله را با اشتیاق وانگیزه در محیطی شاداب و با انگیزه دارا هستند . شرکت آربی با علم اینکه نیروی انسانی مهم ترین سرمایه هستند در حفظ و نگه داشت آنان همواره تأکید داشته است.

مشتری مداری در سازمان شما چگونه است؟                                                                                                  

همان طور که قبلا اشاره نموده ام یکی از عوامل موفقیت این گروه مشتری مداری است و استفاده از نظرات ایشان در راستای ارتقا سطح کیفیت محصول وارائه خدمات فروش و پس از فروش مناسب ، احترام به حقوق مصرف کننده و صداقت که همواره مد نظر ماست.

آیا صادرات هم دارید؟ (در صورت صادرات لطفا نام کشور را ذکر کنید)

بله تاکنون به کشورهای افغانستان و امارت متحده عربی ، ترکیه و جالب ترین نکته که همین چندی پیش اتفاق افتاد ؛ ارسال چند مورد از تولیدات به کشور سوئد میباشد که بسیار مورد توجه صنعتگران آن کشور قرار گرفته و باورشان نمی شود در کشور ما ایران سیلندر و مارپیچ هایی با این کیفیت ساخته شود.

لطفا چشم انداز و برنامه های آتی خود را بیان بفرمایید.؟

یکی از چشم اندازهای شرکت آربی تولید سیلندر و مارپیچ های Hispeed  با قیمت مناسب که فقط نمونه خارجی آن موجودمی باشد و قیمت بسیار بالایی دارد تولید اکسترودرها و گسترش فضای تولیدو ارتقا نیروی انسانی و همچنین همکاری با شرکت های معتبر خارجی و استفاده از دانش و تکنولوژی به روز دنیا و ارائه خدمات مناسب به مشتریان.

با چه مشکلات و محدودیت هایی در این صنعت مواجه هستید؟                                                                                                

تمامی تولید کنندگان و سازندگان این مرزبوم با مشکلات عدیده ای همواره مواجه می باشند که برای همکاران واضح و مشهود میباشد البته ما با پیش بینی ها و برنامه ریزی مدون و مستعمر جهت کاهش این مشکلات اقدام مینماید تا بتوانیم در فضای موجود بهترین عملکرد را داشته باشیم ولی عمده ترین این مشکلات تهیه مواد اولیه ، تهیه قطعات ماشین آلات و دسترسی به مراجع علمی معتبر میباشد.

اعتقاد شما به تبلیغات و برند سازی چیست؟                                                                                                         

امروزه یکی از عوامل پیشرفت شناساندن توانایی در تولید و معرفی تولیدات می باشد که اگر چنین عواملی را در نظر نگیریم باعث می شود مشتریان میل و رغبتی جهت خرید و همکاری نداشته باشند لذا با علم به این موضوع تبلیغات و معرفی محصولات را همواره مد نظر داشته البته با در نظر گرفتن اصول حرفه ای تبلیغات و عدول نکردن از خطوط اصلی و صداقت در تبلیغات.

  در پایان چنانچه نکته ای باقی مانده یا پیامی برای همکاران و مخاطبین خود دارید بفرمایید؟

در انتها تشکر از گروه رسانه ای مدیریت نوین که این فرصت داده شده تا بتوانیم نظرات و توانایی های این شرکت را به جامعه و صنعتگران ایران معرفی نماییم و در پایان از همکاران و هم صنفی ها تشکر می نماییم و از آنها می خواهیم باهمکاری هم بتوانیم در بازار ثبات ایجاد  نماییم و با احترام به نظر همدیگر و در فضای مناسب و آرام بتوانیم فعالیت نماییم تا بتوانیم کشوری پیشرفته و جامعه ای متمدن در خور نام و آوازه ایران بسازیم .

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *