مصاحبه با آقای دکتر آرین قصری مدیریت شرکت فرنام بسپار و فارمدپلیمر

افت شدید درآمد غول پتروشیمی ایکویت کویت
می 29, 2019
استفاده از یک فناوری جدید برای تولید پلی اتیلن در کره جنوبی
ژوئن 1, 2019

مصاحبه با آقای دکتر آرین قصری مدیریت شرکت فرنام بسپار و فارمدپلیمر

در ابتدا خود و مجموعه خود را معرفی کنید و تاریخچه ی  مختصری از فعالیتهای خود را بیان بفرمایید؟

اینجانب آرین قصری دانش آموخته دکترای داروسازی، حدود 30 سال است که در زمینه های مختلف صنعت پلیمر فعالیت می نمایم.

به لحاظ فرایندهای تولید در فرایندهای مختلفی چون اکسترودرهای ورق، فرایندهای تزریق پلاستیک، بادی، انواع جوش های پلاستیک، فرایندهای ترموفرمینگ، لامینگ و انواع Hot forming فعالیت نموده و در گروهای صنایع بسته بندی قطعات خودرو، گروه ژئوسنتتیک و محصولات پزشکی محصولات مختلفی به بازار کشور عرضه نموده ام.

انگیزه شما از انتخاب این فعالیت در این صنعت چه بوده است؟

با توجه به توان بالای کشور در تامین مواد اولیه صنعت پلاستیک و پتانسیل بالای آن در تولید و همچنین تنوع تبدیل فرایندهای تولیدی این صنعت دارای اهمیت بالایی می باشد.

عمده محصولات شما چه هستند؟

انجام فرایندهای مختلفی چون اکسترودرهای ورق، فرایندهای تزریق پلاستیک، بادی، انواع جوش های پلاستیک، فرایندهای ترموفرمینگ، لامینگ و انواع Hot forming فعالیت نموده و در گروهای صنایع بسته بندی قطعات خودرو، گروه ژئوسنتتیک و محصولات پزشکی محصولات مختلفی به بازار کشور عرضه نموده ام.

از چه روشهای مدیریتی برای مجموعه تان استفاده کردید؟

اعتقاد به روشهای نوین مدیریتی جهت حصول شرایط ایده آل اقتصادی تولید برای همه  واحد‌های تولیدی الزام بوده و این مدیریت تلاش می کند در راستای استفاده از استانداردهای مدیریتی بتواند کلیه شاخصهای موثر در کیفیت و کمیت و قیمت تمام شده را تحت کنترل قرار دهد این مهم، خود به معنی پیاده سازی روشهای مدیریتی و محاسبات BOM مواد اولیه، نیروی انسانی،تشخیص و جداسازی محصولات نا‌‌منطبق و شیوه های کنترلی هر یک از موارد فوق می باشد.

مهم ترین شاخص های موفقیت شما در این صنعت چه بوده است؟

تعریف موفقیت نسبی می باشد، و رسیدن به کمال در مدیریت نیازمند طی مسیری بسیار طولانی است و به اندازه عمر سازمان می باشد، اما میتوان گفت تعریف اهداف متناسب با مستندات واقعی و دقیق، که می تواند نشات گرفته از بازار مصرف باشد، و برنامه ریزی جهت ایجاد امکانات تولیدی بر مبنای فرایند تولید، ارتقای شاخصهای کیفی و قیمت تمام شده که بتواند ضمن حفظ کیفیت ایجاد مزیت نسبی برای فروش داخلی و صادرات ایجاد نماید، از مصادیق موفقیت می باشد.

گرچه تجربه طولانی فعالیت در صنعت پلاستیک، آشنایی با فرآیندهای تولیدی و ارتباطات داخلی و خارجی نیز از عوامل بسیار موثری در تحقق اهداف فارمد بوده است.

نیروی انسانی در شرکت شما از چه جایگاهی برخورداربوده و با آنها چگونه برخورد میکنید؟

همانطور که همه بنگاههای اقتصادی واقف هستند منابع انسانی کارآمد هر سازمانی، سرمایه آن سازمان محسوب میگردد و استخدام درست و متناسب با جایگاه سازمانی، آموزش صحیح و ایجاد انگیزه، سبب افزایش کارآیی کارمندان گردیده و می تواند در پیشرفت یک مجموعه موثر باشد،و همچنین حس مشارکت گروهی، همدلی و نیز فضای مناسب تری برای کار در سازمانها ایجاد نماید.

مشتری مداری در سازمان شما ازچه جایگاهی برخورداراست ؟

در طی سالهای اخیر فضای کسب و کار روز به روز دشوارترگردیده و مشکلات ناشی از عرضه و گردش نقدینگی سخت تر می شود، لذا مشتری مداری و ایجاد ارتباط با ثبات با مشتری، منجر به ایجاد برند و به دست آوردن مشتریان وفا دار می شود که در واقع سرمایه شرکت محسوب می شود.این تفکر از اصول و ارزش های این سازمان می باشد.

آیا صادرات هم دارید؟(در صورت صادرات لطفا نام کشور را ذکر کنید)

بله، با توجه به اینکه برخی از محصولات این شرکت در منطقه خاورمیانه منحصر به فرد می باشد مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته و در حال حاضر با شرکتی در ترکیه قرارداد منعقدگردیده است که پس از اخذ  نشان CE آن، صادرات به این کشور آغاز خواهد شد، که البته امید است در صورت حصول نتایج مثبت در صادرات سال آینده، نسبت به راه اندازی واحد جدیدی در این کشور جهت  دسترسی به بازارهای حوزه CIS و کشورهای آفریقایی نیز اقداماتی صورت گیرد.

لطفا چشم انداز و برنامه های آتی خود رابیان بفرمایید؟

تصویر آینده صرف نظر از ابهامات بسیار  و نگرانی از متغیرهای منطقه وکشور، عوامل سیاسی و تبعات ناشی از آن، توسعه سبد کالا در این شرکت بوده تا ضمن عرضه قدرت‌مندانه‌تر در بازار تجهیزات پزشکی امکان بهتری درصادرات فراهم شود.

با چه مشکلات و محدودیت هایی در این صنعت مواجه هستید؟

متاسفانه کشور ما هنوز به باورهای صنعتی شدن نرسیده است و قوانین دست و پا گیر بانک ها، محیط زیست، وزارت صمت، وزارت بهداشت علی رغم نیاز کشور به صنعتی شدن و حیاتی بودن تحقق آن متاسفانه مهمترین عامل محدود کننده در صنعت باشد.

امروز با نوسانات ارزی و چند نرخی شدن آن تغییرات مکرر قوانین، شاهد سوء استفاده های کلان از چند نرخی ها و واردات بی رویه کالاهای مختلف با ارز رسمی هستیم که به صنعت کشور به شدت آسیب وارد نموده است.

به عنوان مثال جالب است به کالایی(محصول نهایی)، ارز رسمی تخصیص داده می شود اما به ماشین آلات تولید همان محصول ارز نیمایی.این نوع تصمیمات ناشی از عدم حضور صنعتگران یا بازی نگرفتن آنها در اتخاذ تصمیمات و تبعات ناشی از آن می باشد.

 

دیدگاه شما در مورد تبلیغات و برند سازی چیست؟

برند هر شرکت جزو دارایی های آن شرکت محسوب می شود، بعضا در بازارهای جهانی ارزش برند ها از ارزش ماشین آلات آن مجموعه بیشتر است.

تکرار پذیری کیفیت، مشتری مداری و نظر سنجی  مشتریان، عرضه مداوم و مستمر محصول  با کیفیت و تبلیغات می تواند منجر به ایجاد برند شود، برند یعنی داشتن مشتریان وفادار.

در پایان چنانچه نکته ای باقی مانده یا پیامی برای همکاران و مخاطبین خود دارید، بفرمایید.؟

امیدوارم که کشور از مسیرهای صعب العبور امروز خود به سلامت گذر نماید. آینده کشور در گرو تولید صنعتی و کشاورزی است و سیاستهای آینده نگرانه کشور راهی‌ جز این در پیش رو ندارد، امیدوارم  صنعتگران کشور ما بتوانند با افزایش توانمندیهای خود امکان توسعه سازمانهای خود را داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *