مصاحبه با جناب آقای حسن شوندی مدیر عامل شرکت زیباسازان کیانا

قیمت پایه محصولات پتروشیمی منتهی به (16 الی 24 شهریور 98)
سپتامبر 7, 2019
افزايش ظرفيت توليد پتروشيمي به 100 ميليون تن
سپتامبر 8, 2019

مصاحبه با جناب آقای حسن شوندی مدیر عامل شرکت زیباسازان کیانا

حسن شوندی، مدیر عامل شرکت زیباسازان کیانا با بیش از ۲۰ سال سابقه در صنعت پلاستیک جایگاه این صنعت را این گونه تبیین می کند:

به یقین، باید گفت که بعد از صنعت نفت، صنعت پلاستیک جایگاه دوم را در بین دیگر صنایع کشور دارد. البته، باید به این موضوع اشاره کرد که وقتی صحبت از صنعت پلاستیک به میان می آید در اصل می بایست از پلیمر سخن به میان آورد. برای مثال پلیمرهای آشپزخانه و لوازم خانگی فقط بخش کوچکی از ظرفیت های پلیمر است.

از این رو، گستردگی صنعت مزبور بالاست و زمانی حرکت پلیمر موفق و عمیق است که به تمام ابعاد وظرفیت های این ماده توجه شود. همانند پلیمرهای صنعتی، پلیمرهای ساختمانی، پلیمرهای هوشمند، پلیمرهای هایتک، پلیمرهای پزشکی، پلیمرهای نظامی و…

شوندی، دلایل کاندید شدن خویش در انتخابات دوره آتی اتحادیه پلاستیک تهران را درخواست تعدادی از نزدیکان و همکارانش در این صنعت عنوان کرد و حضورش در این دوره از انتخابات را یک وظیفه ملی و ضروری و موقعیتی می داند.

مدیر عامل شرکت زیبا سازان کیانا، برنامه های خویش را جهت پیشبرد اهداف اتحادیه پلاستیک به شرح ذیل، بیان می کند:

آن چه که امروزه، انجام آن ضروری به نظر می رسد در ابتدا یک آواربرداری جدی به منظور شناسایی لایه های زیرین اتحادیه است.

بازتعریف وظایف و حرکت های اتحادیه قدم بعدی اقدامات است که با انجام اموری چون سازماندهی، برنامه ریزی و اجرا تحقق خواهد یافت وهم چنین اهداف لازمه را باید به اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی کرد که با استفاده از تجربه افراد درون صنف و دعوت و بهره گیری از تجارب متخصصین ورزیده این صنعت، به تدوین یک استراتژی کارآمد پرداخت.

شوندی، در خصوص انتظار خود از اعضاء اتحادیه و فعالان صنعت پلاستیک گفت:

ما، باید همانند یک موجود زنده عمل کنیم. یک موجود زنده میکروب را دفع می کند، درمقابل ضربه مقاومت می کند و هنگام آسیب یک عضو تمام اعضاء بسیج می شوند تا نقطه آسیب دیده ترمیم شود، بنابراینهماهنگی و اجماع اعضاء اتحادیه به منظور پیشبرد اهداف، انتظاری معقولانه و موجه است.وی، هم چنین فضای پیشین، موجود و آتی اتحادیه را فضایی مناسب برای پیشرفت و تغییرات می دانسته و می داند.

مدیر عامل زیباسازان کیانا، اتحادیه ها از جمله اتحادیه صنعت پلاستیک را به عنوان بازوی اجرایی، اصلی و خط مقدم جبهه های اقتصادی ایران بر می شمارد و می گوید که اگر قوی ترین فرضیه های اقتصادی دنیا(که فرضا، تمام کارشناسان اذعان داشته باشند مناسب اقتصاد ایران است)، را بخواهیم اجرا کنیم، مادامی که از اتحادیه ها به طور جدی و اصولی استفاده نشود، در ضریب بسیار بالا در حد همان فرضیه باقی خواهد ماندکه در این میان نقش حمایت های دولت بسیار مهم و حیاتی است، به طوری که هر چه تعامل میان این دو و حمایت دولت از اتحادیه ها بیش تر باشد فعالیت اتحادیه ها بیش تر و توسعه اقتصادی روان –تر و بیش تر خواهد بود.

شوندی، سخن پایانی خود را این گونه عنوان می کند:

تمامی مولفه های موفقیت اعم از سرمایه، تلاش، بهره وری، نیروی انسانی و … در ضریبی به نام مدیریت ضرب خواهد شد. تمامی این مولفه ها ضرب در مدیریت صفر نتیجه اش صفر خواهد شد و حال همین مولفه ها هنگامی که در مدیریتی با توانمندی بالا ضرب شود نتیجه اش صد چندان خواهد شد.

وی، در انتها موفقیت روز افزون صنعت پلیمر کشور را موجبات موفقیت اقتصاد کشور قلمداد نمود و اذعان داشت که جهت موفقیت و توسعه اقتصادی صنعت پلیمر، باید  گام های اساسی و موثر برداشت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *