معافیت پرداخت سود بازرگانی ماشین آلات وارداتی به نمایشگاه‌ها

پتروشیمی ها نبض صادرات غیر نفتی
ژانویه 7, 2020
تولید پلاستیک خراسان شمالی گرفتار تامین مواد اولیه
ژانویه 16, 2020

معافیت پرداخت سود بازرگانی ماشین آلات وارداتی به نمایشگاه‌ها

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران از موافقت هیات دولت با حذف سود بازرگانی ترخیص ماشین‌آلات وارداتی برای ورود به نمایشگاه‌ها خبر داد.

بهمن حسین‌زاده اظهار کرد: براساس مصوبه‌ای که به تایید هیات دولت رسیده است، آن بخش از ماشین‌آلاتی که به صورت موقت برای نمایش در نمایشگاه‌های بین‌المللی وارد کشور می‌شوند، در صورت آنکه امکان ساخت داخلی آنها وجود نداشته باشد و وزارت صمت این موضوع را تایید کند، از پرداخت سود بازرگانی معاف خواهند شد.

به گفته وی، این معافیت در صورت طی کردن مراحل اجرایی و دریافت مجوزهای لازم در زمان ترخیص قطعی نیز اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایرانی با بیان این که این پیشنهاد از سوی این شرکت به هیات دولت ارائه شده بود، افزود: هدف از این مصوبه تسهیل در ورود و ترخیص تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنایع داخلی است که در نمایشگاه‌های بین‌المللی به نمایش گذاشته می‌شوند و می‌تواند به واحدهای تولیدی ایران کمک کند.

به گفته وی، در کنار مصوبه اخیر فعال کردن گمرک شرکت نمایشگاه‌ها نیز گام دیگری است که در راستای تسهیل ورود کالاها و محصولات نمایشگاهی اجرایی شده و این امید وجود دارد با استفاده از این برنامه‌ها، شرایط ورود محصولات مورد نیاز به کشور تسهیل شود.

چند ماه قبل با حضور قائم مقام وزیر صمت گمرک شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران رسما در محل این نمایشگاه‌ها کار خود را آغاز کرد.ایسنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *