معاون وزیر صنعت خواستار اصلاح بهین‌یاب شد

افزایش میزان عوارض گمرکی هند برای تعدادی از محصولات وارداتی پلاستیکی
جولای 8, 2019
بازدید جهانگیری از آخرین مراحل ساخت طرح پالایش پارسیان سپهر
جولای 9, 2019

معاون وزیر صنعت خواستار اصلاح بهین‌یاب شد

کارآیی بهین‌یاب تنها برای تخصیص سهمیه خرید نیست بلکه می‌تواند تمامی اطلاعات واقعی از یک واحد صنعتی را در اختیار تصمیم‌سازان اقتصادی قرار دهد که ساده‌ترین منفعت آن تخصیص بهینه منابع مالی مورد نیاز از طریق سیستم بانکی است.

امروزه قریب به اتفاق کارشناسان و فعالان حوزه پتروشیمی معتقدند بهین‌یاب وزارت صنعت نیاز به بازبینی دارد و این نیاز که از مدت‌ها قبل مطرح شده و باز هم بر آن تاکید می‌شود؛ گویی در مسیر عملیاتی شدن قرار گرفته است.

در ادبیات فرشاد مقیمی معاون وزارت صنعت نیز که دیروز در نشست بررسی وضعیت عرضه و تقاضای مواد و محصولات پتروشیمی سخن می‌گفت می‌توان ردپایی از احتمال اصلاح در این سامانه را مشاهده کرد که می‌تواند آینده بهتری را برای صنایع در کشور مخصوصا در بخش محصولات پتروشیمی به همراه داشته باشد و البته منافع اصلی آن به خود صنعت باز می‌گردد.

به‌عنوان مثال مسیر تخصیص اعتبارات بانکی به تولیدکننده واقعی به کمک اصلاح سامانه بهین‌یاب وزارت صنعت قطعا تسهیل خواهد شد.

فرشاد مقیمی معاون وزیر روز گذشته خواستار بازنگری و اصلاح روند تقاضا در استان‌ها شده که با استناد به این درخواست می‌توان گفت که این سامانه به‌صورت جدی باید مورد بازبینی قرار گیرد.

از کلام معاون وزیر صنعت برمی‌آید که این سامانه یا همان مسیر تخصیص سهمیه مواد اولیه باید از مسیر استان‌ها مورد بازنگری قرار گیرد که البته این مطلب مدت‌هاست توسط فعالان این صنف و صنعت و همچنین در ادبیات رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفته و اصلاح سامانه بهین‌یاب به‌صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن وتجارت در نشست بررسی وضعیت عرضه و تقاضای مواد و محصولات پتروشیمی که با حضور صادق نجفی دستیار ویژه وزیر و روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور برگزار شد، با تاکید بر اجرای برنامه‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت برای تحقق رونق تولید خاطرنشان کرد: در شرایط جنگ اقتصادی سرپا نگه داشتن هر واحد صنعتی به منزله مقابله با تحریم‌های ظالمانه است.

وی با اشاره به عزم وزارت صنعت، معدن و تجارت به بهبود فضای تولید و صیانت از صنعتگران، راه‌اندازی طرح‌های راکد صنعتی و بازسازی و نوسازی صنایع را از دیگر ماموریت‌های رونق تولید عنوان کرد و گفت: در شرایط کنونی نیازمند حضور سربازهای اقتصادی برای ایجاد بسترهای لازم برای حضور فعال واحدهای صنعتی در صحنه اقتصادی هستیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *