مواد پلیمری سدی مقاوم در برابر فعالیتهای ویروسی

قیمت پایه محصولات پتروشیمی منتهی به روز یک شنبه (2 آذر الی 9 آذر 99)
نوامبر 22, 2020
ساخت عینک با ضایعات بطری‌های پلاستیکی
نوامبر 23, 2020

مواد پلیمری سدی مقاوم در برابر فعالیتهای ویروسی

برخی از مواد پلیمری میتوانند در برابر باکتری مقاومت کنند، اما با تحقیقات جدید می توان از آن‌ها برای مقابله با ویروس‌ها نیز استفاده کرد.

تجهیزات محافظت شخصی، مانند ماسک های صورت یا روپوش ها به طور کلی از پلیمر‌ها ساخته شده اند، اما بطور معمول به غیر از خواص فیزیکی، توجه خاصی به آن‌ها نمی شود.

محققان دانشگاه ناتینگهام و دانشگاه فیلیپس برای کمک به شناسایی موادی که به ویروس متصل شده و برای استفاده در تجهیزات محافظت شخصی سریع تر آن‌ها را غیرفعال می کند، رویکردی جدید را با بهره وری بالا برای تجزیه و تحلیل فعل و انفعالات بین مواد و ذرات ویروس مانند ایجاد کردند.

مورگان الکساندرا نویسنده این مقاله گفت: «ما به این واقعیت که پلیمر‌ها می توانند روی سلول های سطح ویروس تاثیر بگذارند علاقمند بودیم. ما می توانیم پلیمر‌هایی بدست آوریم که در برابر باکتری های مقاومت می کنند، بدون اینکه ماده خاص هوشمندی با دخالت آنتی بیوتیک در آن طراحی کنیم. تنهای کاری که باید انجام داد انتخاب پلیمر مناسب است.»

الکساندار بیان کرد: «دانستن اینکه پلیمر‌های مختلف چگونه به ویروس های مختلف متصل شده و آن‌ها را غیر فعال می کنند به این معنی است که ما می توانیم توصیه هایی را درباره بهترین ماده ارائه دهیم.»

تا کنون آزمایش هایی که این گروه انجام داده اند تنها به بررسی ذرات ویروسی مانند لاسا و ربولا پرداخته است، اما این گروه امیدوار است که با بودجه مناسب آزمایش هایی روی ذرات ویروسی مانند SARS-CoV-۲ و ویروس کووید-۱۹ را نیز انجام دهند.

دانشجو

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *