نگاه خلاقانه و نیاز سنجی مشتریان و مهندسی معکوس از مولفه های موفقیت ملینا پلاستیک – مصاحبه با آقای علیرضا حسنی مدیر عامل شرکت ملینا پلاستیک (پلاستیک خرم)

برگزاری نمایشگاه حمایت از دستاوردها و شرکت های سازنده داخلی در پتروشیمی امیرکبیر
فوریه 5, 2019
نشریه مدیریت نوین در نمایشگاه اصفهان پلاست
فوریه 6, 2019

نگاه خلاقانه و نیاز سنجی مشتریان و مهندسی معکوس از مولفه های موفقیت ملینا پلاستیک – مصاحبه با آقای علیرضا حسنی مدیر عامل شرکت ملینا پلاستیک (پلاستیک خرم)

در ابتدا خود و مجموعه خود را معرفی کنید؟

باعرض سلام خدمت شما و مخاطبین محترم تان مجموعه خرم پلاستیک از سال ۱۳۵۹ و در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب شکوهمند ایران و بر اساس نیازهای آن زمان توسط پدر بزرگوار بنده پایه گذاری گردید تلاش‌های شبانه‌روزی آن روزهای پدر به واسطه‌ی نگاه سنتی آن زمان، تنها تولید برای رفع نیازهای داخلی بوده است ، چون شرایط کشور عزیزمان به گونه ای بود که به سمت استقلال هرچه بیشتر حرکت می‌کردیم و صنعتگران برنامه خود را رفع وابستگی و تامین نیاز داخلی می‌دیدند و به حق توانستند پایه های خوبی برای امروز کشور بنا کنند.تولید قطعات پلاستیکی دنیای بسیار متنوع و وسیعی دارد. در ابتدا مجموعه تولیدات این شرکت تزریق پلاستیک بادی بوده است و محصولات متنوع زیادی به بازار کشور عرضه نموده اند. در سال ۱۳۸۵ تولیدات کارخانه تنوع و شکل دیگری گرفت که لذا بازار تولیدات پلاستیک بادی رو به‌ رکود و تنوع محصولات تزریقی رو به افزایش گذاشت که کارخانه شروع به فروش دستگاه های قدیمی کرده  و تجهیزات و دستگاه های به روز خریداری و نصب نمود. از آن سال به بعد با رکود اقتصادی شدید و تحریم‌های ظالمانه کشورهای استعمارگر، کار و فعالیت در صنعت هر روز هفته سخت تر و جاهایی حتی مجموعه زیان‌ده گردید. در همین مدت و همزمان با تحصیل در دوره متوسطه و دانشگاه به همراه پدر به کار خانه می‌رفتم و با صنعت و جنس کار آشنایی مختصری پیدا می کردم تا توانستم با راهنماییهای پدر به کار مسلط شوم، در تمام این سال‌ها پدرم تلاش کرد که بتوانم جایگاه مناسبی برای ادامه فعالیت مجموعه پیدا کنم که از همینجا دست پدر را می بوسم و برای تمام حمایت‌ها از ایشان سپاسگزارم.

 

 

انگیزه شما از انتخاب این فعالیت در صنعت چه بوده است؟

از آنجایی که از کودکی در زمان کاری پدر با ایشان همراهی می‌کردم و مشتاقانه به دنبال کسب تجربه بودم، از همان کودکی تصمیم بر ادامه کار و زحمات پدر گرفتم و با توجه به سیر صعودی و تغییرات جالب و جذاب و تلفیق سنت و مدرنیته در این صنعت مصمم گشتم که در این عرصه پا گذاشته و سهمی از این بازاررا هرچند کوچک از آن خود کنم

همیشه به دنبال استقلال مالی بودم و خودم رو در قالب کارمند نمیدیدم،کارمندی بی دردسر ترین شغل دنیاست٬و از دیدگاه من بهتره انسان نگاه بلند پروازانه داشته باشد و در راستای اجرای اهداف گام ها را اهسته اما پیوسته بردارد،قطعا نتیجه موفقیت خواهد بود.

 

عمده محصولات شما چیست؟

در این خصوص مدتها زمان گذاشته و بازار وسیع و بسیار متنوع صنعت پلاستیک را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار دادم ٬ما در کشور چهار فصل و زیبایی ها زندگی میکنیم،وظیفه هر ایرانی در هر حوزه ای است در عین کیفیت به زیبایی کالای تولیدی توجه ویژه داشته باشیم.و با این نوع تفکر به این نتیجه رسیدم که محصولی با کیفیت بالاتر از کیفیت محصول خارجی و در همین حال زیبا و بر گرفته از بناهای قدیمی طراحی و تولید کنیم.

 

 

 

 ازچه روشهای مدیریتی برای مجموعه تان استفاده کردید؟

نگاه  شخصی و درونی من به مدیریت، مدیریت انگیزشی است و تمام توانم را برای بکارگیری نیروی انسانی در جهت بهره وری بیشتر با بالا بردن اعتماد به نفس و به کار گیری از خلاقیت فردی لازم به کار می گیرم و در بازخورد این روش متوجه رضایت فردی نیروی کار می گردم و همچنین به جای استفاده از سیستم قیف معکوس و یا ساختار بالا به پایین از سیستم تیمی و یا گروهی استفاده می کنم.

 

 

مهم ترین شاخصهای موفقیت شما در این صنعت چه بوده است؟

در این خصوص به نظر بنده، نگاه خلاقانه و نیازسنجی مشتری و مهندسی معکوس کمک شایانی به مجموعه ما کرده است.

 

 

نیروی انسانی در شرکت شما از چه جایگاهی برخوردار بوده است

بی شک در این صنعت نیروی انسانی جایگاه ویژه ای دارد و سعی بر این بوده از نیروی آموزش دیده استفاده شود و دوره های آموزشی برای افراد مبتدی در نظر گرفته شود ولی از آنجایی که این صنعت بر زمان متکی است، افراد متخصص برای هرچه بهتر استفاده کردن از زمان بهره‌وری بهتری خواهند داشت.

 

مشتری مداری در سازمان شما چگونه است؟

 همانطور که در صحبت های قبل اشاره کردم یکی از مهمترین ارکان تشکیل دهنده ما نیازسنجی مشتری است و بی شک بقای سازمان به مشتریان خوب و وفادار ما بستگی دارد در همین خصوص وقتی شروع به کار کردم اولین چیزی که در کنار کیفیت مد نظرم بود این بود که طرح و ایده زیبا و منحصر بفرد باشد که مشتری مایل باشد ما را به دیگران معرفی نماید و از خرید خود احساس لذت نماید.

 

آیا صادرات هم دارید؟

  بله و در این خصوص و بعد از هموار کردن نیاز داخلی شروع به بازاریابی های کردیم که در همین راستا توانستیم با افتخار محصول تولیدی در کشور عزیزمان را به کشورهایی همچون عراق، ارمنستان و گرجستان صادر نماییم و تلاش داریم این دایره را وسیع تر کنیم.

 

 

لطفا چشم انداز و برنامه های آتی خود را بیان بفرمایید:

چشم انداز مجموعه ما در خصوص زیبایی هرچه بیشتر خانه ها می باشد و در این خصوص محصولاتمان را به گونه ای طراحی و عرضه می کنیم که بتوانیم زیبایی و کیفیت را به خانه ها و شهر ارائه نماییم و در نهایت در تمام خانه ها اثری از محصولاتمان را مشاهده کنیم.

فکر و ایده را می توان از تاروپود این فرهنگ کهن و در عصر حاضر دوباره ساخت

 

 *در پایان وظیفه همه ما ساخت ایرانی است که در جهان امروز همچون همه قرن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *