پیش بینی تحلیل گران از قیمت پلیمرها در سال 2020

‏ ‏ ‏ اعلام ليست نهايي تاييد صلاحيت شدگان كانديداتوري انتخابات اتحاديه پلاستيك تهران
سپتامبر 11, 2019
آغاز پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمین جدید پتروشیمی
سپتامبر 14, 2019

پیش بینی تحلیل گران از قیمت پلیمرها در سال 2020

پیش بینی بازیگران اصلی بازار پتروشیمی چین کاهش قیمت محصولات پلیمری در هفته های آتی است.

بازیگران بازار چین احتمال می دهند قیمت پلیمرها در هفته های آتی به طور میانگین حدود 50 دلار کاهش یابد.

به گفته این گروه ذخیره بالای سابیک عربستانی و مذاکرات آغاز شده از سوی آنها نشان از احتمال عرضه محصولات پلیمری با افت قیمت ها در بازار دارد.

این در حالی است که افزایش تولید در چین؛ راه اندازی پروژه هایی که ظرفیت های بالایی دارند در پایان سال 2019 و شروع 2020، همچنین افزایش تولید محصولات پلیمری آمریکا و ذخایر بالای انبارهای چین از دلایلی است که نگرانی از کاهش بیشتر قیمت های پلیمری را بیش از پیش نمایان کرده است.

از این رو کارشناسان و تحلیل گران بازار پتروشیمی احتمال می دهند در صورتی که شرایط تقاضا روند فعلی را طی کند و چشم انداز مثبتی برای افزایش تقاضا در بازارهای جهانی وجود نداشته باشد و جنگ تجاری آمریکا و چین به نقطه صلح نرسد، قیمت محصولات پلیمری در سال 2020 وارد کانال 500 دلاری در هر تن شود.

از سوی دیگر آنتی دامپینگ آمریکا نیز در بازار اروپا، آفریقا و ترکیه، همچنین حجم بالای ذخایر انبارهای چین نیز هشداری است برای بازار پتروشیمی های ایرانی؛ چرا که با افزایش پلیمرهای آمریکایی در این بازارها حجم صادرات ایران کاهش خواهد یافت.

این در حالی است که بازار اصلی صادرات محصولات پلیمری ایران همواره چین بوده است و حدودا 40 تا 50 هزارتن محصول پلیمری به صورت ماهانه روانه این بازار می شود.

بررسی اطلاعات و داده ها در بازارهای جهانی و اتفاقات و شاخص ها در حوزه های اقتصادی در سطح دنیا می تواند ما را به رکودهای بزرگ جهانی مانند سال 2008 نزدیک کند و به نظر می رسد در اواخر سال 2019 و اوایل سال 2020 اقتصاد دنیا دچار بی سابقه ترین رکودها شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *