مشارکت بریتانیایی ها برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در عمان

برگزاری هشتمین جلسه شورای مرکزی تشکلها
ژوئن 3, 2019
حمایت معاون وزیر صنعت از طراحی‌های نو در صنعت بسته‌بندی مطابق با سلیقه مشتریان
ژوئن 3, 2019

مشارکت بریتانیایی ها برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی در عمان

شرکت وود بریتانیا در ساخت پروژه طراحی و مهندسی پایه (FEED) مجموعه پتروشیمی الدقم عمان مشارکت می کند.

شرکت صنایع پالایشی و پتروشیمی الدقم عمان (DRPIC)، به تازگی از واگذاری پروژه طراحی و مهندسی پایه (FEED) مجموعه پتروشیمی خود به شرکت وود (Wood) بریتانیا خبر داد.

پروژه طراحی و مهندسی پایه یادشده همچنین شامل یک تاسیسات استخراج مایعات گاز طبیعی (NGL) در مرکز عمان و یک خط لوله 230 کیلومتری از مناطق تحت امتیاز به مجموعه پتروشیمی جدید در الدقم است که که در حوزه اختیارات شرکت نفت عمان (Oman Oil) و اورپیک (Orpic) قرار می گیرد. قرار است انتخاب فناوری و واگذاری لایسنس واحدهای چندگانه برای این مجموعه پتروشیمی در مرحله اول عملیات طراحی و مهندسی پایه تکمیل شود.

سلیم الحتیلی، مدیر عامل شرکت صنایع پالایشی و پتروشیمی الدقم، می گوید: قرارداد طراحی و مهندسی پایه اخیر پس از یک مناقصه بسیار رقابتی واگذار شد. این قرارداد مهم پالایشگاه الدقم را قادر می سازد تا به بیشینه ارزش محصولات پالایشی خود دست یابد و قدرت رقابت پذیری خود را در بازار افزایش دهد. این پروژه مشارکت بیشتر ما در پویا شدن اقتصاد عمان را به دنبال خواهد داشت و به ما امکان می دهد هدف راهبردی خود یعنی دستیابی به رونق اقتصادی پایدار برای عمان و سهامداران شرکت را محقق سازیم.

پروژه پتروشیمی الدقم (DPP) مرحله دوم مجموعه پتروپالایشگاهی ای به شمار می رود که پالایشگاه الدقم آن را برنامه ریزی کرده است و به عنوان بخشی از مشارکت راهبردی میان شرکت نفت عمان و کویت پترولیوم اینترنشنال (Kuwait Petroleum International) اجرایی می شود.

(Times of Oman)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *