بطریهای پلاستیکی که به کولر تبدیل می شوند

اخبار بیست و نهمین نمایشگاه صنعت پلاستیک ترکیه – اطلاعات کلی نمایشگاه
اکتبر 1, 2019
مراسم افتتاحیه دبستان زنده یاد سیدرضا فلاح علیدوست
اکتبر 2, 2019

بطریهای پلاستیکی که به کولر تبدیل می شوند

یک بنگلادشی باهوش یک راه‌حل خلاقانه ارائه کرده که با استفاده از بطری های پلاستیکی بازیافتی با گرمای سوزان تابستان مقابله می‌کند.

فصل تابستان در شبه‌قاره آسیا به شدت گرم است. با توجه به مشکلاتی مانند کمبود برق، مردم مجبورند گرمای سوزان را بدون دسترسی به تسهیلاتی مانند دستگاه تهویه مطبوع تحمل کنند.

یک بنگلادشی باهوش یک راه‌حل خلاقانه ارائه کرده که با استفاده از بطری های پلاستیکی بازیافتی با گرمای سوزان تابستان مقابله می‌کند. آشیس پاول یک دستگاه تهویه مطبوع باصرفه (اقتصادی) تحت عنوان اکوکولر طراحی کرده که نیاز به برق ندارد.

اکوکولر بر مبنای این اصل ساخته شده که هوا به هنگام منبسط شدن سرد می‌شود. در بنگلادش گرمای هوا به ۴۵ درجه سلسیوس می‌رسد. بیشتر روستاها به برق دسترسی ندارند و بنابراین مجبورند تا هوای گرم را تحمل کنند.

اکوکولر یک راه‌حل آسان و ارزان برای مقابله یا این گرمای طاقت‌فرسا است. تا کنون بیش از ۲۵ هزار اکوکولر در بنگلادش نصب شده است که بیشتر آنها توسط کارکنان گرامین اینتل و داوطلبان گری داکا راه‌اندازی شده‌اند.

عملکرد اکوکولر

عملکرد اکوکولر با توجه به شرایطی که در آن کار می‌کند متفاوت است. هرچند این دستگاه می‌تواند دمای یک اتاق سایز متوسط را تا ۵ درجه کاهش دهد.

برای اینکه نحوه عملکرد آن را درک کنید، از دهان خود به بیرون فوت کنید و کف دستان خود را جلوی باد بگیرید. اکنون لبان خود را غنچه کرده و مجدداً فوت کنید. هوا با لبان غنچه شده خنک‌تر است.

به همین شکل، گردن بطری پلاستیکی به محدود کردن هوا کمک می‌کند. هرچه هوا به سمت دیواره بطری حرکت می‌کند، منبسط‌تر شده و بنابراین سردتر می‌شود.

راه‌اندازی اکوکولر توسط  بطری های پلاستیکی بازیافتی

ساخت اکوکولر بسیار ساده است.

مخترع اکوکولر یک راهنمای بر روی سایت خود قرار داده است. آنها هیچ کپی‌رایتی برای اختراع خود قرار نداده‌اند تا از این طریق به کاهش مصائب و سختی‌های هم‌میهنان خود در گرمای سوزان کمک نمایند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *