بهره‌برداری پتروشیمی هگمتانه در سال آینده

رنگدانه سیرجان به عنوان صادر کننده نمونه استان کرمان انتخاب شد
دسامبر 14, 2019
شرط اجازه صادرات از اول دی ماه ، تسویه حساب ارز در نیما
دسامبر 15, 2019

بهره‌برداری پتروشیمی هگمتانه در سال آینده

نماینده مردم همدان اعلام نمود این پتروشیمی سالانه ۴۵ هزار تن محصول پی. وی. سی گرید پزشکی تولید می‌کند که در حوزه تولید محصولات پزشکی استفاده می‌شود ادامه داد: تنوع محصولات این شرکت در سطح کشور بی‌نظیر است.

امیر خجسته همدان با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته طلسم ۱۴ ساله پتروشیمی هگمتانه شکسته می‌شود اظهار کرد: یک‌هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم از ابتدای سال آینده در پتروشیمی هگمتانه مشغول به کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه امیدواریم صنایع زیر دستی این پتروشیمی هم در استان همدان شکل بگیرد گفت: ساخت این پروژه پتروشیمی از سال ۱۳۸۲ آغاز شده  و در چند مرحله عملیات اجرایی آن متوقف شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۳ درصد سهام این پتروشیمی متعلق به شرکت پتروشیمی ایران، ۱۰ درصد متعلق به شرکت IGS ایتالیا و ۵۷ درصد دیگر نیز متعلق به خانواده علاقبندیان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۳ درصد از تولیدات این پروژه از خارج کشور تامین می‌شود.نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین آب این پروژه خاطرنشان کرد: با موافقت وزیر نیرو تامین ۳ میلیون متر مکعب آب از منابع آبی استان برای این پتروشیمی قطعی شده است.

وی عنوان کرد: ۱.۵ میلیون متر مکعب نیاز آب باقی مانده نیز آبان‌ماه امسال از طریق ایجاد خط انتقال، از تصفیه خانه پساب فاضلاب شهری همدان تامین می‌شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *