جلسه کارگروه بازیافت انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران برگزار شد.

توسعه دانه‌های پلیمری جهت درمان سرطان
می 31, 2018
بالا رفتن قیمت مواد پتروشیمی تحت‌تاثیر نرخ دلار است
می 31, 2018

جلسه کارگروه بازیافت انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران برگزار شد.

در این جلسه علیرضا ترک، رئیس کمیسیون آموزش و فاطمه ارشادی از شرکت پلیمر امیرکبیر، میلاد مهرانپور از گروه دانا پلیمر، پیریایی از پارسا پلیمر شریف، فریدون حامد از شرکت نخ‌های صنعتی پگاه، فرهاد ارشادی از پلیمر امیرکبیر و محبوبه رفیعی تبار و سعید نعمتی و همچنین فرزانه علیرضایی، دبیر انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران حضور داشتند.

 

در این جلسه میلاد مهرانپور، بازیافت را به دو بخش صنعتی و خانگی تقسیم کرد و افزود: بازیافت فرآیندی است که از ابتدا تا انتها باید به آن توجه کرد و بخصوص در بحث آموزش باید تفکیک زباله در زباله های شهری و صنعتی در دستور کار قرار گیرد.

 

همچنین علیرضا ترک، رئیس کمیسیون آموزش در بحث بازیافت اذعان کرد: افزایش کیفیت بازیافت هدف کمیسیون است و باید تاکید بیشتری بر بحث فرهنگسازی و آموزش انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در بحث آموزش بازیافت ضایعات صنعتی زودتر از ضایعات شهری میتواند به نتیجه مطلوب برسد و عمل به قوانین مصوب در این زمینه به عنوان پیش نیاز و موتور محرک، بزرگترین اولویت ماست و در این زمینه خانم پیریایی گزارش مختصر و مفیدی در خصوص قوانین حوزه بازیافت، در جلسه آینده ارائه خواهند کرد.

 

فاطمه ارشادی از شرکت پلیمر امیرکبیر نیز خاطرنشان کرد: باید بازیافت را گسترده تر ببینیم و به آن توجه کنیم، امروز در کشور ما تنها در اصفهان تفکیک زباله از محل انجام می‌شود و  لذا بیشترین ضایعات را دارند چون بهتر جمع آوری می‌کنند، پس ما باید آموزش را از مدارس و خردسالان شروع کنیم تا فرهنگ بازیافت در کشور نهادینه شود.

 

اما فریدون حامد معتقد است مشکل اصلی ما در جمع آوری نیست، در نداشتن ابزار است. ایشان مراحل بازیافت را در دسته بندی سه گانه ای دیدند: بازیافت، احیا و اصلاح.

 

دکتر مهرانپور در خصوص جدا سازی بازیافت اعلام کردند همانطور که در بازیافت شهری باید به شهروندان آموزش دهیم که تفکیک را از دربمنازل انجام دهند، در حوزه بازیافت صنعتی نیز، باید به کارخانجات آموزش دهیم که ضایعات خود را در همان کارخانه تفکیک کنند، این کار هم راحتتر است هم اقتصادی تر.

 

همچنین در خصوص شناسنامه دار شدن و شناسائی افراد در حوزه بازیافت، مقرر شد اعضای حاضر تا جلسه آینده پیشنهادات خود را جمع بندی و ارائه نمایند.

منبع:سایت انجمن ملی صنایع پلاستیک

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *