ساخت قطعات پلاستیکی آئودی از بازیافت بطری های پت

دستورالعمل اجرایی قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور
فوریه 25, 2020
مرگ یک نفر در پتروشیمی سبلان عسلویه
فوریه 29, 2020

ساخت قطعات پلاستیکی آئودی از بازیافت بطری های پت

کمپانی خودروسازی آئودی با استفاده از پلاستیک های بازیافت شده در ساخت برخی قطعات از جمله صندلی های اتومبیل، در راستای حفظ محیط زیست تلاش می کند.

در حال حاضر چرم وگان (چرم مصنوعی) عمومیت بالایی در بین شرکت های خودروسازی پیدا کرده است، اما آئودی قصد دارد در راستای حفاظت از محیط زیست علاوه بر چرم های مصنوعی، برخی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز صندلی های خود و یا برخی قسمت های دیگر را از پلاستیک های پت بازیافتی تولید کند.

طبق ادعای منابع خبری، اولین محصول شرکت خودروسازی آئودی که با استفاده از بطری های پت بازیافتی ساخته خواهد شد، نسل جدید آئودی A3 خواهد بود و گفته می شود که حدود 89 درصد از منسوجات این اتومبیل از پلاستیک های بازیافتی ساخته شده است. برای درک بهتر این موضوع که استفاده از پلاستیک های بازیافتی چقدر به سلامت محیط زیست کمک می کند، باید گفت که برای ساخت قطعات داخل یک صندلی آئودی A3 حدود 45 بطری پلاستیکی با ظرفیت 1.5 لیتری بازیافت می شود و همچنین برای ساخت کفپوش های اتومبیل، حدود 62 بطری پت بازیافت خواهد شد.

البته این ماده بازیافتی برای ساخت تمامی قطعات و لوازم پلاستیکی داخل کابین مناسب نخواهد بود و مهندسان آئودی در تلاش هستند تا راه حلی برای جایگزین کردن این ماده با پلی استر پیدا کنند، زیرا پس از آن دوباره قابل بازیافت بوده و می توان بر روی محصولات دیگری مورد استفاده قرار داد.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *