ساخت پلیمری که با میدان مغناطیسی تغییر شکل می‌دهد

آقای عبدالرضا امیدی کارشناس ارشد مدیریت منابع انسانی– رضایت شغلی
دسامبر 16, 2019
افزایش زمان ثبت سفارش به ٢٠ روز
دسامبر 17, 2019

ساخت پلیمری که با میدان مغناطیسی تغییر شکل می‌دهد

محققان موسسه فناوری جورجیا و دانشگاه ایالتی اوهایو نوعی پلیمر نرم ساخته اند که به کمک میدان های مغناطیسی به اشکال مختلفی در می‌آید.

پلیمر جدید با استفاده از سه ماده که همگی خصوصیاتی منحصر به فرد دارند، ساخته شده است. در ساختار این ماده دو ذره مغناطیسی یکی برای القای گرما و دیگری با جاذبه مغناطیسی قوی به کار رفته است. ماده سوم نوعی پلیمر حافظه دار (shape-memory) است که به تغییر شکل کمک می کند.

ماحصل ترکیب مواد فوق، شکل گیری ماده‌ای است که برای اولین بار خصوصیات هر سه ماده ذکر شده را یکجا به ارمغان می آورد. این ماده توانایی تغییر شکل سریع و برنامه ریزی شده را داشته و امکان ماندن در یک حالت و یا بازگشت به حالت قبلی را دارد.

فرآیند تغییر شکل این پلیمر تنها در چند ثانیه رخ داده و استحکامش آنقدر بالاست که می تواند اجسامی هزار برابر سنگین تر از خودش را بلند کند. محققان در حال بررسی کاربردهای دیگر این پلیمر هستند و قرار است در آینده آزمایشات بیشتری روی آن انجام دهند.

پژوهشگران می گویند با این پلیمر می توان آنتن هایی با قابلیت تغییر فرکانس و بازوهای رباتیک بهتر برای بلند کردن اجسام شکننده یا سنگین تولید کرد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *