ضرر 500 میلیارد دلاری شرکت آرامکو عربستان

اخبار نمايشگاه ايران پلاست – دریافت کارت غرفه داری
سپتامبر 18, 2019
مصاحبه با مدیر بازرگانی شرکت نسیم کالر جناب آقای علیرضا ملکوتی
سپتامبر 22, 2019

ضرر 500 میلیارد دلاری شرکت آرامکو عربستان

حمله به تأسیسات شرکت ملی نفت عربستان لطمات وسیعی بر جا گذاشته در حالیکه قرار است که این شرکت تا چند هفته دیگر وارد بازار بورس شود. تحلیل‌گران تخمین می‌زنند که ارزش این شرکت با این حمله “۵۰۰ میلیارد دلار افت کرده باشد”.

شرکت “آرامکو” در عربستان بعد از حمله به دو پالایشگاه “بقیق” و “خریص” سرنوشت نامعلومی در بازار بورس پیدا کرده است.

امین ناصر، مهندس ۶۱ ساله سعودی و مدیرعامل شرکت “آرامکو”، قصد دارد ظرف چند هفته آینده این بزرگ‌ترین شرکت نفتی جهان را وارد بازار بورس کند؛ اتفاقی که بازارهای بین‌المللی بورس بی‌صبرانه انتظارش را می‌کشند، چرا که قرار بوده که این بزرگ‌ترین ورود یک شرکت به بازار بورس از نظر حجم سرمایه باشد.

شبکه “ان‌تی‌وی” در گزارشی به قلم “ولفرام وایمر” می‌نویسد: “ریاض امید دارد که ارزش این شرکت بیش از دو هزار میلیارد دلار تعیین شود. با نگاهی به ارزش شرکت “لوفت‌هانزا” که هفت میلیارد دلار است می‌فهمیم اگر چنین اتفاقی بیفتد ارزش “آرامکو” حدود ۳۰۰ برابر “لوفت‌هانزا” خواهد شد.

اما حملاتی که به پالایشگاه‌های “آرامکو” صورت گرفته صرفنظر از اینکه عامل آن شبه‌نظامیان حوثی یمن باشند یا یک گروه دیگر، عربستان را چه از نظر نظامی و چه از نظر اقتصادی تحت تأثیر قرار داده است.

این حملات زیان‌های اقتصادی عظیمی به بار آورده‌اند که بر ارزش “آرامکو” به‌سرعت تأثیر گذاشته است. تحلیل‌گران پتروشیمی در لندن می‌گویند، سرمایه‌گذاران جهان از این پس ریسک سرمایه‌گذاری در این شرکت را بالاتر از گذشته می‌دانند و ارزش سهام “آرامکو” در شرایط فعلی با خطر ریزش شدید روبروست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *