مصاحبه با آقای مرتضی ترکمنی مدیرعامل شرکت سپهر پلاستیک ترکمن

رشد بازار جهانی فیلم پلی استر
می 20, 2019
رکورد تولید در سه پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس شکسته شد
می 21, 2019

مصاحبه با آقای مرتضی ترکمنی مدیرعامل شرکت سپهر پلاستیک ترکمن

این شرکت از سال 1370مشغول به فعالیت بوده که در ابتدا در زمینه ساخت تابلوهای برق صنعتی با نام تجاری الکترو صنعت چیتگر مشغول به کار بوده و از سال 1375 فعالیت خودرا در زمینه ساخت تجهیزات جانبی دستگاهای صنعت پلاستیک آغاز نموده و در سال 1392این شرکت با رویکرد توسعه و بهینه سازی مجموعه خود به نام شرکت تجهیزات جانبی سپهر الکترونیک ترکمن و نام تجاری ام تی سی تغییرنام داده و فعالیت خودرا مصمم تر از قبل ادامه داد.

انگیزه فعالیت در این صنعت اشتغال زایی و کار آفرینی بوده است و اثبات شایستگی تولید ایرانی و جلوگیری از واردات بی رویه محصولات به ایران که باعث از دست رفتن فرصت های شغلی بسیار در ایران شده است.

عمده محصولات این شرکت در زمینه فعالیت پلاستیک بوده از جمله تولیدات موفق این شرکت می توان به چیلر های صنعتی ،گازگیر های مواد پلاستیک انواع مواد کش ها وانتقال مواد،تنظیم  کننده دمای قالب،میکسر و انواع دوزینگ های حجمی و اولین سازنده موادکش های مرکزی در ایران اشاره کرد.

در سال های اخیر که کشور با مشکل رکود مواجه است این مجموعه با استفاده از روش های مدیریتی کم کردن هزینه و بالا بردن بازدهی تولید توانسته مشکل رکود را تا حدود زیادی مدیریت کندو با بالابردن تنوع تولید سهم بیشتری از بازار صنعت را به خود اختصاص دهد.

مهم ترین عاملی که مارا در این صنعت شاخص کرده است تولیدات متنوع طبق در خواست مشتری و خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر دستگاه ها می باشد. شاخص ترین تولید این شرکت مواد کش مرکزی می باشد که برای اولین بار در ایران اجرا گردید.

بزرگترین سرمایه این شرکت نیروی انسانی این مجموعه می باشد و دلیل آن این است که تمامی تولیدات این شرکت از صفر تا صد توسط نیروهای مجرب این مجموعه انجام می شود به همین علت نیرو کار ماهر در این مجموعه از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است.

مشتری مداری اولین هدف مدیران این شرکت می باشد.بزرگترین تبلیغات این شرکت مشتریان این مجموعه می باشند.رضایت مندی مشتریان از این کارخانه موجب پیشرفت و رقابت محصولات این شرکت با محصولات مشابه خارجی شده است.

این شرکت افتخار صادرات به کشور های همسایه و حتی اروپا را دارا می باشد. صادرات این شرکت به کشورهای ترکیه ،بلغارستان ،افغانستان ،عراق آذربایجان،ارمنستان ،قزاقستان می باشد که سعی برآن است که بازار کشورهای بیشتری را برای صادرات در سال  های پش رو در اختیار بگیرد.

برنامه های آتی این شرکت بی نیازی صنعت پلاستیک ایران از واردات و برآورده کردن تمام نیازهای تولید کنندگان داخل کشور در زمینه تجهیزات جانبی ماشین آلات صنعت پلاستیک می باشد.

بزرگترین دغدغه این مجموعه واردات بی رویه محصولات مشابه تولید این مجموعه از کشور چین می باشدو نیز عدم حمایت دولت از سازندگان داخلی و نبود هیچگونه سازوکار درست و منطقی در تعیین قیمت مواد اولیه جهت ساخت ماشین آلات می باشد.

تبلیغات و برند معتبر یکی از ارکان موفقیت یک سازمان می باشد.یک برند خوب که از نظر کیفیت و قیمت در سطح خوبی باشد همیشه در ذهن مشتری خواهد ماند.

از مسئولان خواهشمندیم از ماشین سازان صنعت پلاستیک حمایت لازم را داشته باشند چون صنایع کوچک می توانند سهم زیادی در اشتغال زایی کشور داشته باشند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *