نانو پلیمرها جایگزین ماده ممنوعه در صنعت خودرو سازی می‌شوند

شروع ثبت نام نمایشگاه آنلاین ( مجازی ) ایران پلاست
ژانویه 31, 2022
صاحبان اصلي نمايشگاه ايران پلاست چه كساني هستند؟/ بزرگترين رويداد صنعت پلاستيك تحت تاثير تصميمات ارگانهاي كه به جای پيشنهاد راهكارهاي درست ، پاك كردن صورت مسئله را در دستور كار خود قرار داده اند
فوریه 3, 2022

نانو پلیمرها جایگزین ماده ممنوعه در صنعت خودرو سازی می‌شوند

 

گروهی از محققان یکی از شرکت‌های فناور نوعی پلیمر حاوی نانوذرات جهت تولید فوم سرد صندلی خودرو تولید کردند که می‌تواند جایگزین ایزوسیانات به عنوان ماده ممنوعه در صنایع شود و در حال حاضر این محصول در شرکت سایپا مورد تست قرار گرفته است.

این شرکت نوعی پیش‌پلیمر با فناوری‌نانو طراحی و تولید کرده که بی‌نیاز از TDI بوده و با استفاده از آن می‌توان صندلی‌های خودرو را با استانداردهای PSA صنعت خودروسازی تولید کرد. از آنجایی که ایزوسیانات‌ مصرفی در خطوط تولید شرکت‌های خودروسازی کشور به‌ صورت وارداتی تامین می‌شود، این فناوری جدید می‌تواند تا ۴۰ درصد ارزبری را در بخش واردات مواد اولیه تولید فوم در این صنعت کاهش دهد.

این محقق اظهار کرد: این پلی‌یورتان تقویت‌شده با فناوری‌نانو در مقیاس آزمایشگاهی تولید شده و تاییدات آزمایشگاهی را اخذ کرده است. همچنین قرارداد تضمین خرید نیز با شرکت سایپا به امضا رسیده است و در حال حاضر تست در خطوط تولید در حال انجام است که امیدواریم تا پایان سال این تست‌ها نیز به اتمام برسد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *