تغییر در روش بسته بندی پلاستیکی تمام محصولات شرکت یونیلیور

آقاي روبن مگرديچيان مدير عامل شركت آرتور پلاست درگذشت
اکتبر 8, 2019
گفتگو با آقای مرتضی ترکمنی مدیرعامل مجتمع صنعتی ام تی سی
اکتبر 9, 2019

تغییر در روش بسته بندی پلاستیکی تمام محصولات شرکت یونیلیور

شرکت چندملیتی بریتانیایی-هلندی یونیلیور که مالک شمار زیادی از نام‌های تجاری بین‌المللی در زمینه مواد غذایی، نوشیدنی‌ها، محصولات مراقبت‌های بهداشتی، شوینده‌ها و لوازم آرایشی بهداشتی است، قصد دارد با هدف کاهش آلودگی پلاستیک روش بسته‌بندی خود را تغییر دهد.

این شرکت اهدافی را برای خود در نظر گرفته و قصد دارد تا سال 2025 آن‌ها را اجرایی کند. هدف اول شرکت یونیلیور کاهش استفاده از پلاستیک خام برای بسته‌بندی و استفاده از پلاستیک بازیافتی و هدف دوم آن کمک به جمع‌آوری و پردازش پلاستیک‌های بازیافتی است.

مدیر اجرایی این شرکت اظهار کرد: برای دستیابی به هدف اول از روش‌های جدید تجاری مانند استفاده مجدد و پر کردن بسته‌بندی اولیه استفاده خواهیم کرد. در این مسیر به طور قطعی از پلاستیک‌های بازیافتی استفاده خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای هدف دوم نیز نظارت بر جمع‌آوری و بازیافت حدود 600 هزار تن پلاستیک سالانه تا سال 2025 خواهد بود. این مورد نیز با سرمایه‌گذاری، مشارکت و بهبود ساختار مدیریت ضایعات در بسیاری از کشورهای تحت نظر این شرکت، امکان‌پذیر خواهد بود.

یونیلیور پیش از این نیز متعهد شده بود که تا سال 2025 تمام بسته بندی‌های پلاستیکی خود را قابل استفاده مجدد، قابل بازیافت یا کمپوست تولید کند و حداقل از 25 درصد پلاستیک بازیافت شده در بسته‌بندی محصولات خود استفاده نماید.

همچنین این شرکت یکی از 27 شرکتی بود، که در ماه ژوئن به درخواست فراخوان سازمان ملل متحد برای افزایش تلاش‌های پایدار، برای کاهش انتشار آلاینده‌ها و تعیین اهداف دانش محور برای مقابله با افزایش درجه حرارت جهانی پاسخ داد.

ماه گذشته‌، یونیلیور اظهار کرد: کارخانه‌ها، دفاتر، تسهیلات تحقیق و توسعه، مراکز داده، انبارها و مراکز توزیع این شرکت در پنج قاره از 100 درصد برق تجدید پذیر استفاده می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *