دانش آموزان تامین اجتماعی را به خانه بردند

جنگ مدیرعامل های غیرمتخصص علیه شرکت ملی صنایع پتروشیمی
ژوئن 11, 2018
صادرات محصولات پتروشیمی فقط از طریق تولیدکنندگان
ژوئن 11, 2018

دانش آموزان تامین اجتماعی را به خانه بردند

بانو نیوز – تهران- اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با اجرای طرح گردشگری دانش آموزی، توانست مفاهیم مربوط به تامین اجتماعی را به خانه دانش آموزان ببرد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه سازمان تامین اجتماعی، در اجرای طرح گردشگری دانش آموزی تاکنون ٣٢ هزار دانش آموز مقطع دبیرستان کشور در طی سال تحصیلی ٩٧- ٩٦ از شعب تامین اجتماعی سراسر کشور بازدید کردند.
براساس این گزارش، این طرح که با هدف فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی عمومی دانش آموزان از مفاهیم بیمه وتامین اجتماعی، ترویج فرهنگ بیمه های اجتماعی و گسترش پوشش بیمه‌ای، رونق گردشگری علمی آموزشی در بین دانش آموزان و ایجاد زمینه و بستر سازی لازم برای ارتقاء و پذیرش مسئولیت اجتماعی دانش آموزان به عنوان نسل مولد و کار آفرین فردای کشور با همکاری سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران آغاز شده است، منجر به بازدید ٣٢ هزار نفر از دانش آموزان مقطع دبیرستانی کل کشور از شعب اجرایی این سازمان شد.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی در این باره گفت: در تمامی کشورها امنیت، رفاه اجتماعی، ایجاد آرامش و آسایش از کارکرد های نظام تامین اجتماعی است، همچنین فراهم کردن زمینه مناسب برای تحقق رشد و توسعه پایدار، ایجاد عزت نفس در فرد، خانواده و جامعه از دیگر کارکردهای این نظام است که با بهره‌ گیری از شیوه‌ های متمایزی چون بیمه‌ های اجتماعی، درمانی و حمایت های اجتماعی می‌ کوشد دسترسی همه مردم به خدمات اساسی مورد نیاز را تضمین کند.
عادل علایی افزود: با توجه به اینکه سازمان تامین اجتماعی در کشور به عنوان اصلی ترین متولی بخش بیمه ‌های اجتماعی و درمانی نظام جامع تامین اجتماعی قرار دارد، آشنایی اقشار مختلف مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با وظایف و کارکردهای آن در دستور کار سازمان قرار گرفت.
علائی با بیان اینکه گسترش فرهنگ بیمه ای بین آحاد مردم یکی از وظایف مهم اداره کل فرهنگی بیمه شدگان تامین اجتماعی است، اظهار داشت: تعمیم فرهنگ بیمه بین دانش آموزان از جمله دغدغه‌ های معاونت فرهنگی و اداره کل بیمه شدگان بود که با اجرای این طرح توانستیم گام خوبی در جهت بالا بردن اطلاعات بیمه‌ای دانش آموزان که نیروی کار و کارفرمایی آینده کشور هستند، برداریم.
وی گفت: طرح گردشگری دانش آموزی در دو مرحله بهمن و اسفند سال ١٣٩٦ و فروردین و اردیبهشت ١٣٩٧ در قالب گروه های ٢٠و ٤٠ نفره در شعب تامین اجتماعی سراسر کشور اجرا شد و دانش آموزان پایه های نهم تا یازدهم از واحدهای بیمه ای این سازمان بازدید به عمل آوردند.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی٩٧ – ٩٦ تعداد بالغ بر یک هزار گروه دانش آموزی از شعب سازمان تامین اجتماعی بازدید کردند که در مقایسه با سال تحصیلی گذشته که دانش آموزان در قالب ٧٠٠ گروه از شعب بازدید داشته اند، شاهد رشد حدود ٤٣ درصدی هستیم.
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی بیمه شدگان تامین اجتماعی تصریح کرد: به منظور امکان اطلاع رسانی مفاهیم بیمه‌ای به تعداد بیشتری از دانش آموزان همزمان با اجرای این طرح گردشگری دانش آموزی کارشناسانی از شعب با حضور در مدارس ضمن آموزش و ترویح مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی، پاسخگویی به سؤالات و ابهامات تلاش کردند تا آینده سازان کشور با فرهنگ بیمه پردازی و تاثیر آن در زندگی آتی خود و خانواده هایشان آشنا شوند.
وی گفت: با توجه به گستردگی جغرافیایی شعب سراسر کشور، در هر مرحله از طرح ٩٠ درصد از شعب که دارای امکانات و فضای مناسب برای حضور دانش آموزان بوده اند، مورد بازدید قرار گرفته اند و همچنین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با مفاهیم بیمه و تأمین اجتماعی به دانش آموزان بسته های فرهنگی حاوی لوح فشرده شامل اطلاعات مرتبط با مفاهیم بیمه‌ای برای دانش آموزان و والدین آنها و بروشور اهداء شد و برای سنجش میزان اثرگذاری بازدیدها نیز مسابقه دلنوشته و نقاشی همراه با اهدای جوایز برای دانش آموزان برگزار شد.

 منبع:سایت خبری تی نیوز

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *