صادرات محصولات پتروشیمی فقط از طریق تولیدکنندگان

دانش آموزان تامین اجتماعی را به خانه بردند
ژوئن 11, 2018
۲ نکته مهم، دستاورد نمایشگاه میلان پلاست بود
ژوئن 13, 2018

صادرات محصولات پتروشیمی فقط از طریق تولیدکنندگان

صادرات محصولات پتروشیمی فقط از طریق تولیدکنندگان

صادرات محصولات پتروشیمی از تاریخ 19 خردادماه امسال فقط توسط تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی انجام می شود.

مرضیه طهماسبی مسئول تنظیم بازاردفترصنایع پایین دستی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهار کرد:به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از هرگونه تخلف ، صادرات محصولات پتروشیمی(مواد اولیه صنایع پایین دستی) فقط از سوی واحد های تولیدی عرضه کننده در بورس کالا ویا ارائه تایید رسمی از واحدهای تولیدی، مجاز است.

مسئول تنظیم بازاردفترصنایع پایین دستی پتروشیمی افزود: پیرو مصوبه هیئت وزیران مبنی بر تک نرخی شدن ارز ، طبق دستور وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و صورتجلسه ستاد تنظیم بازارمحصولات پتروشیمی به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف احتمالی ، صادرات محصولات پتروشیمی(مواد اولیه صنایع پایین دستی) از سوی واحد های تولیدی عرضه کننده در بورس کالا و با ارائه تاییدیه رسمی به اشخاص حقیقی و حقوقی از واحدهای تولیدی مربوطه (تولیدکننده محصول) صورت پذیرفته و در غیر اینصورت از صادرات محموله های موضوعی جلوگیری می شود.

وی افزود: بر اساس ابلاغیه گمرک ایران به تمامی گمرکات کشورو همچنین نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت در صورت دارا نبودن شرایط مورد اشاره از هرگونه صادرات محصولات پتروشیمی جلوگیری خواهد شد.

طهماسبی تصریح کرد: شرایط بازار با توجه به روند معامله ها مثبت ارزیابی می شود و تعامل ایجاد شده میان دفترصنایع پایین دستی پتروشیمی، مجتمع های پتروشیمی، بورس کالای ایران و نیز انجمن ها و تشکل ها سبب شده تا معاملات با شفافیت انجام شود.

وی با اشاره به این که حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان به عنوان یک راهبرد مورد توجه ویژه دفترصنایع پایین دستی قرار دارد، گفت : همانطور که بارها اعلام شده است اعلام دقیق نیاز واقعی بازار از سوی اتحادیه های تامین نیاز و انجمن های تخصصی مصرف کننده محصولات پتروشیمی می تواند بازارهای مصرف را با آرامش بیشتری همراه سازد

منبع:پایگاه خبری نیپنا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *